AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.096

Slutpris 328 Ci

Nu har jag efter ett antal månader sålt min 328 Ci från -99. Svensksåld med 3 ägare. Siennarödmetallic, komfortpaket och grå läderinredning, 8x 16" alufälg med fina sov däck, motorvärmare. Fint skick, inte utställnings men helt ok för 9 år gammal bil. Någon som vågar sig på en gissning vad slutpriset blev innan jag delger forumet mina erfarenheter? :-)
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Miltal?
ma
39
maccis
Porsche 911 GT3 -08
Jag skulle gissa nånstans runt 100k om miltalet inte är över 11k mil kanske?
Hur långt hade den gått? Om den rullat kring 15kmil är 100kkr ett väldigt bra pris för säljaren (men inte för köparen).

Gissar själv på ca 85kkr under förutsättning att den rullat mellan 1500-2000mil/år.

Samtidigt så vet jag sedan innan att när en BMW försäljare vågar skylta med slutpriset är det ofta avsevärt högre än det förväntade :-)
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Ja, han verkar nöööjd så jag säger 105 000 kr. :-)
Sory, glömde miltalet. 15000 mil.
Har försökt sälja den länge och det har varit en och tittat på den. Sålde den till slut inom familjen för 75 kkr så Kristoffer var närmast.
Låter som ett normalt pris, och ungefär vad motsvarande 325 E36 Coupe kostade när de var 8 år gamla (dvs runt 2001) och E46 skulle genomgå facelift. Tänkte faktiskt först skriva mellan 70-80 men ändrade mig eftersom jag tänkte att det måste vara högre pga förfrågan :-)

Kan tänka mig att färgen inte är den allra mest populära, samtidigt som helskinnet vägde upp en del.

Slutligen tycker jag det är positivt när säljare vågar komma ut med ärliga slutpriser, eftersom det är de allra bästa signalerna på vad ett ungefärligt värde på en viss modell är i dagsläget. Och kan alltså fungera som en fingervisning vad som är rimligt att få ut.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.