|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har funderingar på att framöver trimma min m20b25 motor. Undrar vad ni tror om denna setup och vad den kan tänkas lämna för Hk antal på ett ungefärligt bara.. Dieselvev och 320 stakar = 2.7l (kanske) och nedanstående. Eller original 2.5l och nedanstående. 283 grader cat cam Ventilfjädrar 7500rpm Chippad och höjt varvstopp 535 spridare 535 lmm Lättat svänghjul Kanske bättre avgasrör också. Skulle vara enkelt att slippa turbo, så om denna setup lämnar duglig effektökning kanske det är mer värt att satsa på. MVH Patrik Hoppas på ett bra svar nu :) | |
|
Går i samma tankar som dig. men ett extraktorör kommer bli ett självklart val i mitt fall. Om någon har tips på bra extraktorrör till m20b25 så kläm gärna fram med det. Ser vägen bred ut? Då kör du för sakta! GotlandRacingClub Länk |
|
|
Jo extraktor glömde jag nämna. Finns ju sånna där lite billigare. Vet inte hur dom funkar eller så men. |
|
|
Kolla denna länk .. Fuck turbo kära vänner ... Vilket ljud.. www.youtube.com/watch?v=xJO3C0j8F3U |
|
| aaah.... den var härlig.. bara 216hästar trodde faktist det skulel ge mer, iofs på hjulen då men. | |
|
Var ska du köpa grejorna från ? patte |
|
|
Jadu, jag har ju inte bestämt mig nå mycket ännu hur det blir,. har ett tag kvar till körkortet men de skulle vara roligt att börja med något litet projekt. Men motornord, ppf, och begagnat är vell det jag har kollat mest på. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.