AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
7.588

Vad tror ni denna M5-99 på Sasas bilar kan säljas för?

Sida 2 av 3
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Jabbal: Skämtar du? Inredningen ser ut som skräp. Kolla bara slitaget på ryggstöden. Även på passagerarsidan...

//Lövet
Mo
460
Monster Femma
Ex M5 E39 Kelleners
coldhex
Ja jag anser att den är värd det om den är frisk i motor.
Lägg till 10k till för att få den i mycket bättre kondition än vad de flesta ligger ute på blocket nu.

Vad baserar du på att den inte skulle vara värd 125k?

Som sagt man kan inte bestämma en bils kondition med några fula fälgar och bilder vi fel tidpunkt.

co
1.144
coldhex
BMW M135i
Det faktumet att just sasas bildelar försökt sälja den i snart ett år för 105,000 räcker för mig, men det kan ju oxå vara att sasas plock och pill bara har haft otur ;-)

Åk och köp den monsterfemma och återkom gärna med rapport.
Visa användare
251
JWO
BMW 520d -11
Citroen C1 -07
Denna firman hade för ett år sedan en M3:a E46 som va ganska ny som skulle bara gått 1200 mil eller nåt.
Jag och en bekant och kollade på den, möttes av en helt annan syn än vad vi hade sett i annons... fyfan va den såg ut, såg ut att ha gått 10 000 på sätena och lacken m.m

Man börjar ju undra...

Mvh Johan
50 tusen max skulle jag kunna tänka mig att ge för den.
"Men vad jag blir trött på alla smartnissar här på AP vissa gånger.
fredde 7 ställde en seriös fråga om hur mycket den här skulle kunna gå för och så börjar ni skämta om en massa insamlingar, krocka bilen med flit, skrota den osv.

Vad är det som säger att den här bilen inte skulle vara helt ok?
Är det någon seriös köpare som har varit och provat bilen?
Bara för att några fula bilder togs vid fel väderpunkt säger inte mycket om bilen lr hur?

Om han nu satt 150k för den så betyder det inte att den kommer säljas för det heller. Köper någon den för 120-125k (vilket jag tycker att den är värd det) och bilen är frisk i motor men i sisådär skick så tycker jag personligen att han har gjort ett kap.

För man får inte mycket bil för 120-130k nu för tiden.

Orginal fälgar kan man alltid fixa.

Skärpning AP folks."

MonsterFemma: Det som talar för att bilen inte skulle vara helt ok är att den varit ute på annons i snart ett år (vad jag vet) till ett så lågt pris som 109.000:- och fortfarande inte såld.

Och vad gäller bilderna så är det exakt samma som varit på annonsen sedan tidigare. På nästan ett år hade det väl inte varit helt omöjligt att fånga lite sol och eventuellt kanske tom tvätta bilen eller nåt.....om man nu var seriös då förstås.

Fast man kanske får betala lite extra eftersom det är en "individual"..

Finns väl ett gäng trådar här om sasas bilar om man söker lite:-)

Nä. En pajas annons på en pajjas bil hos en pajjas firma är vad det är!

Min 500:ing ligger kvar....

M.V.H
Dennis
*tar dennis femhundring och tankar för*
hahaha. Gör så Thomas:-)
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Jag är inte det minsta förvånad att den inte blivit såld för 109.000 ens på 10 månader. Det är inte speciellt lågt för den, samt att den faktiskt även har 25.000 mil på mätaren vilket jag tror får 90% av alla M5 köpare att backa. Jämfört tex med denna som ser mycket bättre ut och har gått 8000 mil mindre, för endast 10.000 kr mer Länk

Denna för 20.000 kr mer Länk har gått nästan hälften...

Nej ett annonspris på 89.000 kr så tror jag den gröna långmilaren går i väg till någon mindre nogräknad.. Kanske får vi se den som första fungerade M5 E39 under 100.000 om den får stå några månader till =)

BMW CS #5139
co
1.144
coldhex
BMW M135i
För de som fortfarande är ovetande:

Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk

Min personliga uppfattning är att Sasa bildelar har en verksamhet som bygger på krockade och mätarfifflade bilar. Tyvärr är det så i dagens samhälle (som för övrigt är diskriminerande och orättvisst till vissa delar) att sådana här företag är här för att stanna. Tyvärr drabbar deras verksamhet helt oskyldiga människor och många gånger ungdomar som redan har det halvtaskigt ekonomiskt (varför annars köpa en M5:a till underpris).

Mo
460
Monster Femma
Ex M5 E39 Kelleners
Det handlar inte just bara om denna annons, för visst ser bilen sliten ut och lite väl hög pris kanske men den kan säkert diskuteras.

Det jag vill komma till är att så fort en annons dyker upp på AP så är det någon kritik mot den.

Jag kan inte hitta en enda annons som har legat upp på AP som inte har blivit sågat på ett lr annat sätt.
För bara av att dömma på bilden så ska bilen vara krockad enligt vissa, fifflad med mätaren mm
Hur mycket mera skulle den här bilen ha gått enligt eran expertis egentligen? Det står klart 25k mil så skulle säljaren backa den 5-10-20k mil till lr? Knappast.

Jag känner personligen en kille här på AP som ville ha sin bil såld för rimliga pengar och i utomordentligt skick men tyvärr så räckte inte det för AP people för att bilder han tog på bilen vart på fel ställen, mycket felstavningar osv. Som sagt när man inte hade något att klaga på bilens skick och pris så hittade man på andra metoder att såga bilen på.

Inte konstigt att denna bil och många andra som har dykt upp på här inte blir sålda en längre tid när det är många som påverkas av era åsikter så att man blir lite rädd om vad man ska köpa lr inte.
co
1.144
coldhex
BMW M135i
Jag förstår din irritation om det är så att du har personliga erfarenheter av det motsatta, men i det här fallet är det tal om ett skumrask företag och inget annat.

Jag vet många trådar om bilar där bilarna inte alls har blivit negativ kritik.

Och det där med "lite" väl högt pris som säkert kan diskuteras. Har du helt missat vad utsatt pris var tidigare? Och att den inte blivit såld på ett år trots ett pris runt 100k?

Läs länkarna så förstår du irritationen över sasa bilar. Denna irritation drabbar inte gemene man, i detta fall finns en genuin orsak.
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Men hallo!
När folk ställer nån fråga så vill man ha den besvarad och inte börja diskutera hur man ska göra för att skrota bilen.
Vad jag har läst häe så har ingen provkört denna bilen eller? Bilen är inte ny men har godkänd besiktning sedan igår, så en skrot kan det väl inte vara eller? Bilen har ju gått 25tmil! Och jag håller med J.L i det han säger. Hade jag själv varit ute efter en M5 så hade jag nog inte kollat på en sådan med detta miltalet. Vem har sagt något om skruvad bil?
Är det någon som har kollat upp det? Har ni bevis för det? 25tmil är inte lite och har man kanske inte sköt bilen så bra, då åldras den nog rätt snabbt och då ser den "skabbig" ut!
Men det går ju att fixa ellerhur!? Skinnet ser ju inte så fräsch ut men har man aldrig behandlat den ja då åldras den väldigt snabbt.
Det finns några som säger att sasas bilar håller på mycket med mätarskruvade och krockade bilar och kanske det stämmer, men vad jag har förståt så är dessa inte dom första ägare i sverige till M5:an och varför skulle dom skruva på mätaren när det är så lätt att kolla bla från förra besiktning? Vad är det som säger att bilen har gått längre än mätaren?
Så i fortsättningen AP medlemar skriv gärna svaret på frågan man ställer och inte massa babblandet!

MvH Bmw 4-ever
Saknar v8 ljudet
peter78w: Vem har påstått att bilen är skruvad? Och f.ö löd rubriken: "sasa brassa mandelmassa" innan den editerades av någon ansvarig på forumet. Notera även trådskaparens smiley samt hans förslag till insamlingen.

"Verkar som M5 priserna stiger igen;)
Denna bil måste snart få pris för längsta annonsering.
Nej allvarligt, hur många tusenlappar tror ni sasa släpper den för?"

Läs gärna de länkar coldhex lagt upp något inlägg tidigare.

Men att svara på trådskaparens fråga är det väl lite sissådär med just av den anledningen att tråden också skapades med en viss ironi.

Jag förstår irritationen gällande annonser som sågas hej vilt här på AP med jämna mellanrum. Men denna annons är ju väldigt rolig att såga just med tanke på bilfirmans rykte samt att den nu är ute igen för 50.000:-! mer än i våras. Man tappar ju för f-a hakan! Så se detta som en ironosk tråd utan något som helst allvar i.

Så för att klargöra: Sågningen gäller väl egentligen mer sasas bilar än just själva bilen. Även om bilen till viss del speglar firmans rykte:-) Har man betett sig så illa som dom gjort enligt ett hel drös med trådar här på AP så får dom nog tyvärr stå ut med lite smutskastning också..

Jag tror sasas kan få 40-50.000:- för den.

Min 500:ing ligger kvar

M.V.H
Dennis
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
"Jag känner personligen en kille här på AP som ville ha sin bil såld för rimliga pengar och i utomordentligt skick men tyvärr så räckte inte det för AP people för att bilder han tog på bilen vart på fel ställen, mycket felstavningar osv. Som sagt när man inte hade något att klaga på bilens skick och pris så hittade man på andra metoder att såga bilen på."

So? Så mycket makt har vi knappast här på AP att vi kan förhindra att han säljer bilen? Frågan man om synpunkter på en annons och den har fula bilder och dålig text då får man vara beredd att ta detta. Annars är det väl bara att slänga upp den på blocket utan att låta AP titta på den?

//Lövet
Tips: Sälj inte M5:orna utan behåll dem:)

Eller så slutar folk köpa dom där gamla lastbilarna och inser att 2 dörrar är det enda som behövs
Mo
460
Monster Femma
Ex M5 E39 Kelleners
Miraculix
En anledning varför inte folk vill sluta köpa de gamla lastbilarna (dina ord inte mina) :))

Jag vill sitta bekvämt också medan jag dricker te och äter up M3orna ;)
MonsterFemma:

Kanske ska sälja min faktiskt....o köpa 2 st M5:or:-) Eller varför inte 6 st hos Sasas........
Mo
460
Monster Femma
Ex M5 E39 Kelleners
DennisH
Det låter bra frktiskt :)
Bara att slå till, :))
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.