|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
fredde 7 |
Länk Verkar som M5 priserna stiger igen;) Denna bil måste snart få pris för längsta annonsering. Nej allvarligt, hur många tusenlappar tror ni sasa släpper den för? |
| Århundradets skämt, har ju varit nere i 109k eller ngt sådant innan. Tyckte mig läsa att någon varit och provat den med bedrövligt resultat. | |
| snälla kan inte nån bara på nått kreativt sätt göra så att ingen stackare blir ägare av denna. | |
fredde 7 |
coldex: ska vi börja en insamling;) sedan kan den ju lottas ut här ap forumet;) |
| Namnet SASAS bilar får mig att tänka på filmen BABAS bilar. Han i filmen sålde bara skit och massa fiffel, säkerligen gör denna snubbe samma sak :) Jag köpte inte en bil därifrån om det så var halva priset. fi fan :D | |
|
fredde>> jag tycker det var en synnerligen kreativ idé. Skulle faktiskt kunna tänka mig att betala 500 spänn bara för att få nöjet att se nån på ap gå in på SASAS bildelar, lägga fram låt oss säga 40,000, sen åka raka vägen till skroten och göra rullsylta av den. Allt ska självklart dokumenteras på video. Med andra ord samla 80 ap medlemmar utanför sassas bilar så är årets välgärning fixad :D |
|
|
Men seriöst! Vilken jävla skit bil! Har sett den på blocket ett par gånger i år. Va fan. Är det svårt att åtminstone rekonda bilen, köpa in ett par orginalfälgar och ta lite foton när det är sol o torrt eller nåt. Snacka om skojare som inte ens bemödar sig att byta foton. Men hur som helst lägger jag 500:- till insamlingen. M.V.H Dennis |
|
| Ett enkelt sätt att bli av med bilen är väl att någon här på AP tar på sig att åka dit för att provköra bilen. När man väl är ute och provkör bilen är det väl bara att "oavsiktligt" krocka bilen i lämpligt hinder. Vad säger försäkringen om det? Åker man på självrisken i ett sånt fall? Kanske kan vara här att skramla till den istället för att köpa loss bilen. | |
|
BraveDave: Det skulle nog inte bli så trevligt om det kom fram att man smällt bilen med flit. Och om den ska bli totalförstörd: Vem sak köra in bilen i det lämpliga hindret? Du?:-) |
|
|
Den har stått hos Sasas sedan oktober-november förra året ngn gång, priset var tidigare nere i 115.000 kr. Individual stämmer inte heller, finns inget sådant på den bilen, utan möjligen fälgarna som är Lorinser MB-fälgar... För 150.000 lär den stå där i ytterliggare några år =) Men för 90.000 tror jag inte den har problem att hitta köpare BMW CS #5139 |
|
|
Jag tror inte att den blir såld för 90.000:-. Då kan man ju lika gärna elda upp pengarna. På den bilen behöver man säkerlige lägga ner en o annan krona efter köpet för att få den i ok skick. Och för dom pengarna kan man köpa en M5:a som är i gott skick redan innan köpet samt att den då till skillnad från denna är välvårdad. Nu har jag ju inte tittat på bilen på plats men att den skulle vara välvårdad ställer jag mig högst tveksam till.... M.V.H Dennis Ingen som är sugen på att lägga in en 500:ing? Kom igen nu!! Det blir ju kul!! |
|
|
Är de ngn som vet att den verkligen är sååå skrot ? Jag har inte tittat närmare på den nu, men för 2-3 år sedan såg den väl skaplig ut Jo för runt 90.000 tror jag faktiskt den är säljbar - ute i förorten finns gott om köpare som inte är så noga med skicket eller om de vibrerar i framvagnen eller rasslar i vanosen - så länge det är en M5, den är billig och man snabbt och enkelt kan få en finansiering =) BMW CS #5139 |
|
|
Men vad jag blir trött på alla smartnissar här på AP vissa gånger. fredde 7 ställde en seriös fråga om hur mycket den här skulle kunna gå för och så börjar ni skämta om en massa insamlingar, krocka bilen med flit, skrota den osv. Vad är det som säger att den här bilen inte skulle vara helt ok? Är det någon seriös köpare som har varit och provat bilen? Bara för att några fula bilder togs vid fel väderpunkt säger inte mycket om bilen lr hur? Om han nu satt 150k för den så betyder det inte att den kommer säljas för det heller. Köper någon den för 120-125k (vilket jag tycker att den är värd det) och bilen är frisk i motor men i sisådär skick så tycker jag personligen att han har gjort ett kap. För man får inte mycket bil för 120-130k nu för tiden. Orginal fälgar kan man alltid fixa. Skärpning AP folks. |
|
|
Monster Femma: Då hade jag hellre köpt denna Länk Ett kap blir den bara för verkstaden som ska laga den. /Johan Riktiga män kör sedan, fjollorna åker kombi. |
|
|
Reagerar direkt på 3 saker. Motorhuven är inte korrekt inpassad i det högra hörnet. Inredningen (som dessutom är grön) ser ut att vara använd som zoo. Fälgarna ser ut som skit. //Lövet |
|
| Den är precis lika skabbig IRL som bilderna visar, om inte värre. Har dock ej kört den... | |
Conan999 |
Haha. Att man höjer bilen till 150k är ju ett riktigt skämt. Vilken skojare. Häromveckan så råkade jag av en händelse åka förbi denna bilen i Gbg. Jag såg direkt att det var den fula M5:an på blocket. Fälgarna är asfula. Conan999 |
|
Det är inte ett "tryckfel" då? Har ju sett många gånger förr att nån vill ha ex 250.000 för en bil men tryckt fel så de ser ut som dom vill ha 2500000.. Sassa kanske vill ha 105 för bilen? ..bara en tanke.. "Hellre vind i nacken än blåst i huvudet!" |
|
|
Monsterfemma du anser att bilen är värd 120-125k. Vad baserar du det på? PS. Och det var faktiskt trådskaparen själv som kom med idén om insamling :D Dessutom var titeln på tråden "Sasa brassa mandelmassa" innan nån på ap ändrade tråd titeln till nått mer seriöst ;-) |
|
| Hur slut är den, den ser ju rätt fin ut på bilderna? Inredningen ser snygg och hel ut med tanke på milen, fälgarna är inte orginal men det är ju långt ifrån alla M5 som rullar på orginalfälgar. Bilderna är tagna en dag då det regnat men det har ju varit den typ av väder ganska länge nu så vad skall man göra... | |
| Jabbal..skämtar du... den ser ju för taskig ut :-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.