AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.065

DVD och TV/skärm i bilen

Martin84
Jag ska montera ny huvudenhet i bilen och tänkte passa på att välja en som kan spela upp DVD.
Och även köpa en sån där skärm som åker ut ur själva enheten.
Min fråga är nu hur jag ska få plats med detta som då tar upp 2st platser i bilen, när det bara finns ett ställe att montera en stereo på?
Jag har en E36 coupe.

/Martin
markus00
Brukar inte displayen sitta infälld och när man sätter på enheten så fälls den ut på ett smidigt sätt.
Jag har sett sådana iallefall...
Martin84
Jo, precis så är det.
Men jag behöver ju även en DVD spelare och den tar ju upp en "stereo-plats" till?

/Martin
Visa användare
351
CLiFF
735iAL V8 E38 -98
Flera leverantörer har dolda DVD-enheter som kan monteras t.ex. under sätet, i bagaget osv.

Mvh CLiFF
LoveDoktor
det absolut billigaste sättet att få dvd i billen e att köpa en ströminverter å sätta en playstation2 i tex. handskfaket... annars har ju kenwood å pioneer enheter som e både skärm å dvd spelare i samma maskin... men dom e otroligt dyra m.v.h. Frank
Martin84
Tror ni det skulle gå att plocka ut glasögonfacket och montera en av enheterna där?

/Martin
jo
1.001
joakim E
523i touring -00
varför inte köpa en separat dvd enhet och montera den under stolen eller dylikt?? vissa modeller av dvd enheter är sånna som du kan ta in om du vill och använda inne, har själv en clarion huvudenhet med skärm och en clarion dvd spelare och två x-tra skärmar i varge nackstöt till dem som sitter i baksätet, funkar kanon fint.

Joakim Eriksson
Martin84
Jag vill ha en DVD som jag kan använda som vanlig stereo också, jag har hittat en som verkar bra som kan spela MP3 och allt sånt.
Ingen som har några förslag på hur man löser det?

/Martin
ph
900
phiber
320 E30 cab-91
Att köpa en enhet som klarar allt detta brukar inte bli billigt (men det vet du nog) . En maskin som klarar av "allt" är kenwood KVT-920DVD som har vanlig CD/RADIO ,dvd spelare och 6.5" skärm . Samt att allt monteras i 1 din plats dvs. original placering i bilen .

MVH TONY B ///M3 bilstereo@telia.com
Martin84
Jag har hittat prylarna som jag ska ha, men som sagt är det inte både DVD och skärm i samma utan det är två stycken enheter som har "bilstereo-mått".
Frågan är nu om det går att få in det här?
Kan man montera t.ex. DVD spelaren i ett av facken under original stereo platsen.

/Martin
ph
900
phiber
320 E30 cab-91
Har tittat lite själv på att ev. fälla in en enhet i glasögonfacket . men det är för tajt i djupet , så om man har en enhet som inte är så djup så kan det gå men inte annars .

MVH TONY M3 bilstereo@telia.com
Ha
39
Hagman
325i-88
Slit fram vinkelmoppen så får man plats med vad som helst i bilen......
Ri
825
Ricke
540ia -97
1602 -71
Kolla hur monteringssatsen till BMW´s cd-växlare ser ut kanske kan du använda den för att montera den i bagageutrymmet eller smidigaste vore ju att montera det i handsfacket.....men varför ha Skärm i en BMW???den ska ju köras inte användas som bio salong,fast det klart,bättre bio-miljö får man ju leta efter :)

mvh Ricke
ch
23
chris a hammerseth
2000-316i Sedan-E-46
www.lanzar.com Bra billiga greier jeg har nettop kjøpt det Tv,dvd og tv tuner..Dvd spiller alt inkl.mp3.

I norge kostade alt 13.500 nkr inkl.infarøda hørlurar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.