|
|
|
|---|---|
Technican |
Någon som vet varför motorn beter sig svajigt? Inte ryckigt bara lite svajigt. Känns både vid acceleration och vid jämn fart. Går annars väldigt fint, även på tomgång. Tacksam för tips :) //Johan |
Technican |
Har löst problemet! Bränslefiltret igensatt. Förmodligen aldrig bytt, filtret datumstämplat 96. Kunde inte hitta något om att det skall göras överhuvudtaget vid service i de gamla inspektionsschemorna. Någon som vet varför man inte behöver byta på 316/318 eller om detta är reviderat och när i såfall? Blir lite frågande för bilen har varit servad hela tiden på BMW verkstad! |
|
Tja,bränslefiter byts inte vad jag har hört lika frekvent(eller nästan inte alls före 15000mil eller nå´t) nu pga att man anser att bensinen nuförtiden är "såpass mycket renare" än förr... Vet inte, men jag skulle tro att det ligger en del i det snacket. Men efter tolv långa år så är det dags helt klart :) Vet att jag bytte en gång i tiden varje år på mina f.d. E28.or pga att det var allmänt vedertaget att göra så då för att slippa problem.. Efter tusen mil var det ju svart dynga som kom ut "bakvägen" på filtret när man kollade då.. Mvh Janne. |
|
Technican |
OK tack! Nu är det bytt iallafall. Undrar varför man ska behöva byta på 5 serien men inte alls på 3serien. Annan bättre tank kanske? //Johan |
|
Tror inte det byts på 5-serien heller vid servicarna idag...kanske står så i något servicepunktsschema, men tvivlar starkt på att det görs nu. Någon som sett att de bytts i sin bil på senaste tiden? Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.