|
|
|
|---|---|
|
Halloj! Mina belägg till min m3 97 börjar ta slut. nu sitter det orginal belägg runt om som funkar hyfsat. Jag skall snart ner och åka på Nurnburgring och behöver lite bättre belägg, VAD REKOMENDERAR NI? och vad kostar de?? M-POWER!!!!!!!!! | |
|
Köp inte Green stuff bara, de svarvar om dina skivor direkt... Och de dammar lika mycket som original.. Jag köpte Mekonomens belägg var minst lika bra som standard, men dammar knappt ngt.. (De kanske inte passar din bil, men det borde det göra..) Den som har flest saker när han dör vinner... |
|
|
Inga mer tips????? =( M-POWER!!!!!!!!! |
|
|
Blå Pagid borde funka bra eller nya Gula Pagid(RS19). Och som sagt inte Green Stuff, höll knappt 6 varv på Ringen för mig. :( |
|
| Jag var nöjd med bromsverkan på mina Green Stuff men inte livslängden. Dock höll dem 3ggr längre än johann's. Polaren körde slut sina Red Stuff på 10 varv (968CS). Pagid tror jag mer på. Ngt dyrare men det är det förhoppningsvis värt. | |
|
Körde du 18 varv på Ringen med GreenStuff? Hur fort (eller långsamt) körde du då? |
|
| Det var på M3:an jag testade GreenStuff så det borde vara jämförbart med M3 GT, iaf viktmässigt. Effektmässigt har jag mer än 100hk till. | |
|
Red dot från Pean Sweden är på väg till mig nu, kan inte dela med mig av erfarenheter än, men de verkar vara bra....Ring Per Stacke på pean, han kan berätta mer, han vet vad han snackar om !!! Lycka till, MVH Philip |
|
| Johann: Det kanske inte var så dålig livslängd ändå? De första 5-6 varven gick väl inte så jättesnabbt. Bättre gick det sedan med bättre flyt. De flesta låg väl mellan 9 o 10 BTG (8.56, kassetten har legat i VHS'spelare sedan dess). Ska du ner den 19-21 Juli? | |
|
Kris, BTG mellan 9 o 10 är inte långsamt men alla mina varv den dagen låg en bra bit under 9 BTG, snarare 8.30, men jag tycker ändå det slets väl fort, iofs går jag upp på femman då ett flertal ställen och det betyder verkliga farter en bit över 230 vilket måste ner rejält före vissa kurvor. Det sliter på rätt rejält då. Har tidigare tyckt att Ringen är rätt snäll mot bromsarna men det har varit med BTG på 9.00 som bäst. Vet inte hur det blir med min semester ännu men är jag ledig skall jag dit då (också). :) |
|
| Var når du 230? vid Flugplatz innan Schwedenkreutz? | |
|
På första rakan efter Tiergarten, innan Flugplatz (tror jag inte helt säker), mellan Flugplatz och Schwededkreuz, Fuchsröhre, mellan Kesselchen och Klostertal och självklart på Döttinger höhe. Om du jämför med farter i Sport Auto så måste du komma ihåg att deras farter på vissa sträckor inte är maxfarter på dessa sträckor utan farter på referenspunkter. M3:an har lite över 400hk och jag körde om polarens trimmade M5:a i uppförsbacken efter Bergwerk trots att han var själv och jag hade en passagerare och jag hade samma utgångsfart ur Bergwerk eftersom jag kom ikapp honom starx innan och självklart inte pressade mig förbi i Bergwerk. Får se om det går lika bra nästa gång för det lär ju vara mkt varmare vilket påverkar effekten rätt mkt. |
|
e-b |
"lite över 400hk i M3an"...hur når man dit utan överladdning och skrikvarv? |
| Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.