AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.468

ÄR DET VÄRT ATT GÖRA SERVICE PÅ EN GAMMAL 318I PÅ BMW-VERKSTAD

fo
59
fors
bmw318i touring-02
TJA!JAG HAR EN 318 TOURING-02 SOM GÅTT 10000 MIL OCH NU ÄR DET DAGS FÖR INSPEKTION 2.ÄR DET VÄRT ATT LÄMNA IN EN SÅDAN GAMMAL BIL PÅ SERVICE HOS BMW FÖR 5000KR OM MAN KAN GÖRA OLJEBYTE OCH BYTA MICROFILTER HOS EN LOKAL ICKE MÄRKES BEROENDE FIRMA
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Jag kan iaf inte påstå att en 02:a klassas som en gammal bil..
Kolla med någon lokal verkstad om dom kan ta åt sig jobbet i stället för Bmw,kommer du garanterat ner en 1000 lapp iaf.
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Aha,missuppfatta lite där...
När det rör sig om inspektion 1 eller 2 tycker jag man kan låta Bmw göra det,men när det handlar om rent oljebyte kan vilken verkstad som helst göra det.
Hade det vart min bil hade jag lämnat in för inspektionerna på Bmw och sen gjort oljeservicen själv,men det är jag...
fo
59
fors
bmw318i touring-02
OK ! då är det kanske bättre att serva på bmw om man inte tjänar mer på det ! HALVGAMMAL ÄR DEN IALLAFALL!! SKRATT
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Priserna skiljer en del så på vissa ställen kan du säkert tjäna en del medans på andra mindre,lönar sig att ringa runt lite också lyssna.
Vad det gäller inspektionerna vet jag inte hur icke bmw-verkstäder ställer sig till att ta på sig dessa jobb..?
Ta det på BMW, så gammal är inte din BMW och insp.2 är ju en stor service.
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
Insp 2 är betydligt mer än olje- och microfilterbyte, kolla här (iof inte för din bil, men ändå). Sen kan du köra 10000 till innan det är dags för nästa 2a och det ser bra ut i boken :-)

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
och länken Länk

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
Det finns ingen naturlag som säger att en BMW verkstad är bättre än en liten oberoende verkstad. Jag har t ex mycket dålig erfarenhet av Förenade bil i Malmö. En sak är dom bra på och det är att ta betalt. Det lilla arbete som utförs på en service får man betala ockerpris för. Hittar man en liten verkstad med en duktig mekaniker kan man säkert få arbetet bättre utfört till ett betydligt lägre pris.
Visa användare
1.589
bag
BMW CS #08225

E36 316i Compact -99
E34 520i Touring -94
E46 320iM STCC Edition Sedan -04
Jörgen L: instämmer. min bil var fullservad på jacobssons ( bmw ) här i stan när jag köpte den men har så mkt negativa erfarenheter och hört så mycket negativt om dom att jag servade den hos rinaldo istället. kompetent och det kostade mindre än vad han uppgav när jag frågade plus att han fixade ett par småfel åt mig. insp 1 för en tusing.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.