AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
1.501

Är tyska skyltar "personliga"?

Ska hjälpa syrran, som bor i Frankrike, att köpa bil i Tyskland. Är det OK hon åker med den i Frankrike fastän mitt namn står på de tyska pappren? Hör den inbakade trafikförsäkringen till bilen eller personen som köpt bilen?

78
29
78dude
E32 BMW 735i
Et intresant spørsmål, som kommer litt an på myndighetene i Frankrike.
Om hun er bosatt i Frankrike og har et fransk personummer, så kan hun få problemer med å kjøre tysk bil pga hun bor ikke i Tyskland. Så da har man en del valg, man kan enten ta sjangsen og kjøre tysk bil og håpe på at hun ikke blir stoppet av det lokale politiet, eller importere bilen inn til Frankrike (noe som ikke skal by på store problemer pga EU)

Jeg veit at en del Britiske personer som har bosatt seg i Frankrike (pga det er for dyrt å bo i England) har blitt tatt av de Franske myndighetene og måtte da omregistrere bilen fra Britisk til Fransk.
Om dere skulle velge og ta sjangsen, så håper jeg inderlig at din søster fremdeles kjører med sitt Svenske sertifikat pga det blir mer komplisert for den politimannen som måtte stoppe henne til å finne ut om hun virkelig bor der?
Jo, det skulle bara vara tillfälligt. Hon skulle registrera den i Frankrike efter några veckor. Nu blev det till slut en bil från KVD auktioner istället som jag ska hämta i Göteborg imorgon. Tack för hjälpen ändå!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.