AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.724

Knakande kaross(?) E46 Coupé

32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
Hej!

Jag har ett konstigt oljud i min bil från bakvagnen... Det knakar i någonstans! Inte klonk, gnissel eller knarr utan knakar riktigt. Det går inte att provocera fram ljudet genom att kränga/vålda i högre hastigheter utan detta är vid näst intill krypkörning och då över gupp och liknanade. Har nyligen bytt dämpare (BMW original) och topplagringar till dessa och även fått monterat Powerflex-bussningar (främre bakvagnsbussningarna) så där skall det väl inte vara tycker jag. Gungar man bilen hörs inget utan det är som sagt när den rullar sakta (och gärna svänger) över gupp och infarter osv. Låg i skuffen med fällt baksäte igår när kompisen körde men vart inte mycket klokare av det. Är det karossen som knakar eller vad händer? Mycket irriterande.

Mvh Johan
pu
75
pulk
323ci e46 -99
Powerflex bussningarna kan knarra lite om dom inte är infettade ordentligt. Men kan ju vara annat som låter också
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
Mmm jo men detta är inte knarr, det e grova knak och nästan smällar. Har kollat det klassiska E46 chassie-spricknings-stället men där är det inte något konstigt (det är bara till -00 som jag förstått). Vad kan det vara som låter så illa? Har gått loss med fett (spray som inte skadar gummi) på alla rörliga leder bak utan resultat. Är det ingen annan som upplevt liknande fenomen?
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
Jo det var alltså Powerflex som lät så illa. Nu sitter nya originalare och bilen är tyst. Märkligt, man har ju hört så mycket gott om just Powerflex men inte att dom skulle låta så otroligt illa.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.