|
|
|
|---|---|
| Nu får ni hjälpa mig. Har en 523-98 touring. Helt plötsligt har airbaglampan börjat lysa. Bilen har gått 11K och är mycket fräsch. Vette 17 varför detta har uppkommit ? Fick ingen garanti från bilförsäljaren så det går inte att vända sig dit. Vad tror ni är för fel och hur går jag vidare ? ska jag leta i kontakten under stolen så som beskrivs i trådar här eller är det något annat fel i nån datormodul ? Har testat att sitta flera personer i bilen och den är tänd ändå... | |
|
kör en diagnos.... det kan vara sensormattan i pass.sätet men det kan också vara kabeln till bältessträckaren på något av framsätena. __ Min bil: Länk |
|
|
hej det hände en gång på min m3 som jag hade.. airbag lampan började lysa helt plötsligt... lämnade in den på bmw och dom sa att sensorn kan lösa ut ibland när det inte är något fel.. så dom bara gick in i datorn o släckte lampan.. har funkat sen dess.. så du behöver inte va rädd att de ska va nåt allvarligt fel |
|
| tack.. ja det blir väl till att åka in och köra en diagnos. Hoppas att airbagen funkar trots att lampan lyser. Vad kan endast en diagnos gå loss på ? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Är ju ett av de vanligast felen på E39 mfl finns spaltmeter att läsa på detta forum om airgbaglampor. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Länk I denna artikel (i en av våra mindre seriösa tidningar) skrivs om en eventuell förlängd garanti för "vissa" modeller på 10 år gällande airbag-systemet. Någon som vet mer om detta? En och en annan sensormatta har ju behövt bytas om man säger så. //Vad vore vinterkörning utan x?\\ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.