|
|
|
|---|---|
|
Tjena alla glada bmw ägare! Det är så att jag planerar att sälja min bmw 320i som jag ägt ett tag nu. Den är väldigt välskött ett otroligt fint exemplar, slår snart om till 13 000 mil. Endast 4 ägare, jag har kikat runt på blocket och sett att priset kan variera otroligt mycket, därför vänder jag mig till er och hoppas kunna få seriösa tips på vilket pris jag skulle kunnde sätta på bilen. Bör tillägga att den är otroligt fin i lacken, inga rostfläckar, aldrig vinterkörd, har för det mesta bara stått i garaget... Bilderna kommer upp snart! | |
|
Jag brukar av rent nöje hålla koll på utbudet av E30 cabar, jag har ju en själv. Som du säger priserna varierar mycket, men det finns några trender. Ett fint välskött exemplar torde man utan vidare kunna begära 45tkr för. Svensksålda är snart unika, verkar som om 80% av alla utbjudna bilar är importvagnar och har många (unga) ägare. Slutsats: svensksålt ökar värdet alternativt gör bilen mer lättsåld. Originalbilar håller alltid värdet, utan styling och andra "utseendeförbättrande" åtgärder. Detta gäller inte bara BMW, utan alla märken. Slutsats: orignalskick ökar värdet alternativt gör bilen mer lättsåld. Sen det alltid så att priserna går upp på senvinter vår, och ner just nu, spar bilen över vintern och sälj den i vår istället. Mats BMW CS #5847 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.