AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
982

E34 sliter framdäck snett?

La
13
Landmer
518i -96
Min E34 518 -96 sliter framdäcken snett. Bara precis de yttersta 3cm slits resten är som nytt. Inte sett några stag eller liknande jag kan tänka mig påverkar det. Var går det att justera den vinkeln på hjulen? Bilen är inte sänkt eller liknande.

Mvh Eddie Landmér
Jo
95
Johan 525
535i AC Schnitzer S5 -91
Hej!

Camber och caster vinklarna justeras på styrstagen och uppe vid fjäderbensinfästningen, men det är enklast att pröjsa en tusing ungefär för att få det gjort på verkstad. Det går att pilla själv, men det är otroligt svårt att få det bra.

Mvh.//Johan
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Hur fan ställer man caster och camber med styrstagen??
Det lilla som går att justera förutom toe-in är cambern med hålmarginalerna både upptill och nertill.
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Är ett tragiskt kapitel med e34an framvagn,med största säkerhet är kulbultarna i länkarmarna slut o då hjälper inga framvagnsinställningar.

På min förra 520 böt jag rubbet (orginaldelar) och nu 3år senare börjar den gnugga däck igen,man hör även ett dovt kulbultsljud ibland när man smyger över trottoarkant el liknande.

Detta glapp syns oftast inte på bes iom att när skakplattorna används så är bilen i transportläge och då är allt stramt.

Den enda genvägen att justera måste vara att borra upp hålen i fjäderbenstornet,men då har du fortfarande en dålig framvagn så mitt råd är byt rubbet.

Mvh/Micke Lindberg
Min tii Länk
Jo
95
Johan 525
535i AC Schnitzer S5 -91
Sorry Landmer, menade såklart toe-in istället för caster..
Och en ännu större ursäkt till Japmax som tydligen tog väldigt illa vid sig..
La
13
Landmer
518i -96
Tack för svaren även om de inte var så positiva! :D
Får ta tag i att byta ut bussningar och leder i framvagnen då. Innan man lämnar in den på inställning!

Mvh Eddie Landmér
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.