|
|
|
|---|---|
|
Hittar ingen källa till detta, men det lär väl visa sig vad det hela gäller: Länk | |
|
Var, hur, när kommer detta att ske? Är det någon ide att vända sig till BMW för info, får man något brev hemskickat? |
|
|
Brev brukar ju skickas när det gäller dylika saker.. Mvh Janne. |
|
|
Länk Länk med lite läsning om ovanstående återkallning. |
|
| Står även på aftonbladet.se | |
|
Länk __ Min bil: Länk |
|
|
Enligt AM&S gäller det endast bilar i USA, det sitter inte samma komponenter i EU-bilarna. FP |
|
|
Det är väl ingen fara. Servar man bilen på en auktoriserad BMW-verkstad i det land där bilen för första gången nybilsregistrerades så kommer automatiskt alla "auktioner" som förordats från fabrik till kännedom. Det är bara att be kundmottagaren genomföra de. Datorer är inga kundmottagare:)T o m BMWCS sekreterares E34 fick detta gjort när han servade på verkstaden utomlands läste jag i en gammal bayerisches blatt. Mvh Asken |
|
|
Hejsan. Ville bara också skriva att det ENBART gäller USA marknaden, så vi behöver inte oroa oss i sverige. MVH Morgan 2 turbos är bättre än 1 turbo. ;-) |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
USA har en mera avancerad sensormatta som känner av vikten på ett annat sätt mera exact vikt och stänger automatiskt av airbagen under en viss vikt (barn), då tänds airbaglampan som kvittens på att den är avstängd men sitter det en vuxen där och den tänds är det nått fel. Nu trodde jag faktiskt att dessa sensormattor även fanns i EU faktiskt men det var tydligen fel. Men jag undrar om de inte sitter i X3orna också. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.