AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
853

Nya högtalare i e39an, koaxial lr kitsystem?

Hej! den 25 närmar sig med stormsteg och då blir det nya högtalare i framdörrarna för de nuvarande låter som skit!
Det är en e39a sedan med basic ljudet som består av 4*525? rätta mig om jag har fel.

Vill ha hjälpt med att hitta ett par bra och prisvärda högtalare! Inte snor dyra dock!

Vill ha ett klart och rent ljud men ändå bra bas. Högtalarna ska drivas med en Alpine som har 4*45watts förstärkare. Sen vill jag att de ska passa i orginalhålen utan modd!

Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
rekommenderar kit, mest pga att de oftast har bättre filter, och det är int fel att få upp diskanten lite.
ett förslag är, ett prisvärt kit Länk
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
förvänta dig dock ingen direkt lågbas även om du byter element både fram o bak, det är nära på en fysisk omöjlighet om du studerar plastlådorna som elementen monteras i.

för lågbas behöver du en sub.
sv
129
svesam
520d Touring -07 LCI
523i -99
He,

I den e39 jag hade förut så körde jag med både och.
Koaxialer i dörrarna och diskanter i a-stolparna för att "lyfta upp" ljudbilden.
Dämpade dessa passivt med 6dB för att inte diskanten skulle bli för intensiv.

Jag använde JL-Audio VR serien. Inte svindyra men svinbra!!

Kompletterade systemet med en MDS X-max 12:a i bagaget som spelade genom skidluckan.

Ett mycket trevligt system med klart och fint ljud som dessutom kunde dunkade på duktigt när man var på det humöret.
Saknar det i min e61:a faktiskt...

//Daniel

Ps. Precis som HFR säger, oavsett vad du sätter i orginalhålen fram så blir det ingen bas. Till det behövs sub...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.