|
|
|
|---|---|
STi |
Min bil är utrustad med ljudpaket (H/K) och 6 skivors cdväxlare (stora navin). Har hört att det ska finnas CD växlare som klarar av Mp3. Finns det sådana som är plug and play? vart finner jag dessa och vad kostar de? |
|
Försök på Länk $489 är ju en del förstås + Frakt, Tull och Moms. |
|
| Direkt länk här: Länk | |
STi |
Tackar tackar, precis nått sånt jag vill ha, vart kan man köpa den i sverige? |
|
Det undrar jag med.. Skit svårt att hitta bra info om vilka som tar MP3 och inte. Har hört att det finns en del Original växlare som gör det. Men vilka? Denna har exempelvis suttit i en sen E46:a.. Länk Är det någon som har koll på var man kan hitta en i sverige? |
|
|
Varför köpa en cd-vxl för de pengarna idag? Hade inte ett interface som tar 3.5mm kontakt från exempelvis Ipod, eller vilken mp3-spelare som helst varit en bättre lösning? Jag beställde ett Grom-interface igår, typ 7-800sek. Plug & play, ersätter helt enkelt vxl med denna.. Bara ett tips /Marcus |
|
|
Mackan79: Jo jag såg att du hade gjort det, men eftersom att jag inte fått veta hur det gick för dig, så väntar jag med spänning på det! Vilken modell beställde du? Den med USB och 3.5mm jack eller bara Ipod? Är sugen på den största, men det är lite saftigt med 125USD. Hur mycket har du betalat totalt? Tack för tipset! |
|
|
Sh4me: Kika på --> Länk Jag beställde endast med Aux-in anslutning, alltså det lilla. Detta pga telefonen, HTC Hero har 3.5mm ut, varvid jag kan köra spotify, mp3 mm. Betalade 680Sek (inte 7-800 jag skrev innan, kollade bankkontot.) för detta. Har iofs inte fått hem det ännu.. Finns även en bluetooth"dongel" att koppla in i 3.5mm jacket, varpå du kan streama trådlöst mha bluetooth a2dp. Kostnad för denna typ 300:-, SonyEricsson eller vad som funkar. |
|
| Mackan79: Har du fått hem den ännu? Skulle vara sjukt kul att veta hur det har gått? Uppdatera gärna din tråd =) | |
|
Hej. Jodå, fått hem den o kopplat in! Inte hunnit svara i tråden förrän nu dock. Kunde inte bli enklare/smidigare, koppla ur de två snabbkontakterna i cd-vxl, plugga in dem i interfacet och klart! Funkar kanon, bra ljud och inget krångel.. Är ju inga andra funktioner i detta interface, dvs endast 3.5mm kontakt. Rekomenderas till er som bara är ute efter mp3 funktion! Mvh Marcus |
|
| Men hur är det med växlaren? Kan du fortfarande använda växlaren eller måste man koppla ur den? Får man fråga vad du har för huvudenhet? Är det Kasett eller är det cd? Väljer du CD när du ska använda den? | |
|
Växlaren kopplas helt ur.. Ingen anledning att ha kvar den. (Den sitter kvar fysiskt) Har 16:9 navi huvudenhet, väljer helt enkelt cd-läge på mode knappen precis som innan om man ville lyssna på cd, fast nu via 3.5mm kontakten istället. |
|
|
True true. Men det hade ändå varit skönt att ha kvar det inkopplad om man vill lyssna på CD någongång.. |
|
| Finns kablage för att behålla cd-vxl oxå. Kostar väl några kronor till, men fullt möjligt. | |
| Ofan! Har du någon länk på det? Det kan det vara värt för min del! Är sugen på en original växlare med MP3 stöd! Men det är ganska dyrt. =) | |
| Jag har en original cd-växlare med MP3 stöd i min e46a och kan bara säga att det fungerar klockrent läser och visar ID3 taggarna suveränt på displayen. | |
| Sweet! Du är inte sugen på att sälja den? :) | |
| Har ingen länk till o behålla kablaget, men tror typ Dice eller IOPlay kan va en lösning, möjligtvis Dension? Gillar inte dension iofs, funkar i 50% av fallen enligt egen erfarenhet.. | |
| någon som har usb-varianten? laddar den enheten också? såg att den kan ladda ipod, men funkar det med vanlig telefon med? vet inte om jag har stöd för låtlistor. får bara upp cd 1 -6 om jag kör från växlaren. eller så har jag inte hittat rätt knapp. fick bilen igår. | |
|
Hejsan alla! jag har H/K ljudpakete med cd-växelare i bakluckan , men vill koppla in aux kabel , och bilen som jag har är en bmw e46 328 ci , och jag har redan öppnat stereon , det e navigatorn med 4:3 alltså board monitor , för att leta efter inkopplingen , men den fanns inte där! Och min fråga är att finns det istället på cd-växelaren att man måste koppla in aux kabel där och sen dra fram den sen? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.