AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
5.138

Går i köptankar på 740,750

Sida 3 av 3
Lägg till lite i din budget och köp denna: Länk

Eller satsa 100tkr till och köp denna: Länk

eller kanske denna: Länk

:)
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
FinnUbbe´s sista länk är riktigt välutrustad:

Komfortstolar med massage, rattvärme, Logic7-stereon, DynamicDrive, Softclose, Navi Pro, tele, glastaklucka, värmesits bak, xenon mm... och bara 179.000:-

Mvh
Scheckheft
Kort kommentar till FinnUbbes länkar
Ambassadbilen: originalavgassystemet är ersatt med annat som pekar åt olika håll, tyvärr har man då också gjort fula hål i bakre kofångaren
det saknas de nedre lister vid framskärmen och vid den bakre skärmen (av bilderna att döma)
däck/fälg: är det detta verkligen en korrekt dimension? Det ser inte så ut.
Annars välutrustad.
Annons nr två:
One of the kind - det lovas mycket i annonsen som bilen inte riktigt lever upp till. Var är faxen, EDC, ACC, kylskåp, TV bak t ex? Med tanke på detta är priset för högt.
Annons nr 3: det var ju ingen riktig BMW ;)
Bilarna behöver inte vara dåliga men borde synas ordentligt och priset måste justeras nedåt.

Mvh
Scheckheft
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Scheckheft:

Jag kan förstå vad du menar, är inte heller förälskad i Bangle... ;)

Men den ger helt klart mest för pengarna av dessa 3.

Mvh
Jo jag håller med om att annonserna inte var vidare bra skrivna samt dåliga bilder... men ganska välutrustade bilar.

Eller kanske satsa på en Alpina: Länk

Mvh Ubbe

He
27
Hercha
520iA-95 (E34)
740iA-99 (E38)
Hej

Nu rasslade det plötsligt till på blocket och dök up en del intressanta bilar!
Ser dock att det är fler som letar e38 :)

BMW 740IA svart, skinnklädsel -98,14000mil 65 000kr
Länk

Undrar dock varför byte har gjorts av:
Kylare
Expansionskärl
Katalysator

På en bil med så få mil?
Det måste man ju fråga säljaren.

Sen Bmw 740 ia fullservad fullutrustad ny servad o sk -99, 65 000kr
Länk

Dock 21500mil en vv på senaste besiktningen så infon i annonsen är lite fel.
Undrar också vilka fälgar som gäller vid köp?

Som liten outsider men inte lika het:BMW 740 Svensksåld & välskött -98 67 000Kr
Länk
Saknar taklucka och gps/tv?

Kul med lite intressanta objekt iallafall :)

Mvh
He
27
Hercha
520iA-95 (E34)
740iA-99 (E38)
UniBall86:

Ser att du justerat ner priset lite, kanske kan bli intressan snart.
fina bilder! och bra annons.
Vad för mc är du ute efter?

Mvh
Fr
156
Friedrich S
BMW 740ia-98
BMWs kylare är inte av den bästa kvalitét, så är kylaren nyligen bytt så är det bra! Min rasade redan efter drygt 11 000 mil. Så byte efter 14 000 mil
är tyvärr inget onormalt. Byter man kylaren är det lika bra att byta expansionskärlet, eftersom det sitter bredvid och riskerar bli sprött med tiden
det med.
He
27
Hercha
520iA-95 (E34)
740iA-99 (E38)
Hej

Var och tittade på denna idag BMW 740IA svart, skinnklädsel -98,14000mil 65 000kr
Länk

Det jag som glad amatör uppfattade om bilen
*Bilen var ej tvättad, fågelskit på bilen!.....
*Ingen cd-växlare bara kasset och radio alltså
*Vibrationer vid bromsning
*lätta vibrationer vid viss hastighet
*Gasspådrag vid tomgång gav ett ljud från motorn i några sek som sen försvann
*Tempmätaren ur funktion? rörde sig inte, kom aldrig upp i mittläge stod lite mer än halv-vägs dit
*Varvräknaren fastnade och rörde sig inte, ur funktion alltså
*lite pixel-fel
*fick intryck av att lacken inte var i top direkt, lång repa på höger-sida som blivit ifylld med färg-penna? även nån lackskada i fronten som blivit ifylld.
*Service-boken ifylld av verkstad till 7000 mil, sen ifylld av nuvarande ägarens man själv 2ggr för oljebyte, känns inte helt bra......
*oljestickan satt stenhårt, fick verkligen ta i för att få loss den sen gick den smidigare, tyder på att det var ett tag sen den användes?
*Tyckte att vid nån växling det inte var riktigt smidigt om det nu var lådan eller nåt annat vet jag inte
*såg nån liten bula

Sen gillade jag nog inte att det var blått-skinn i den.
Fick intrycket att det är en bil som bara "använts" och inte vårdats.

Är den värd 65000 ?

Mvh
He
27
Hercha
520iA-95 (E34)
740iA-99 (E38)
just ja lägger till

*baklysena var rejällt matta, höger var sprucket och fuktigt,kondens på insidan
He
27
Hercha
520iA-95 (E34)
740iA-99 (E38)
hmm skulle funnits en redigerings-funktion

*pdc ur funktion
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
Hercha.

Den bilen känns inte speciellt intressant, inte i mina ögon i alla fall. Bara en sådan sak att säljaren inte ens kan skriva rätt färg på skinnklädseln i annonsen irriterar mig. Blått skinn är inte svart skinn...

Det bör finnas mer intressanta bilar att hitta än denna.

Själv betalade jag ju betydligt mer för min 740iL, och kanske den inte är i direkt toppskick för de pengarna. Men den är i alla fall i ett mycket bra bruksskick, och det som i mitt fall fällde avgörandet (fast det var första bilen jag tittade på) var att den hade absolut full dokumentation sen den var ny, då en tjock hög med alla viktiga dokument och kvitton på nybilsleverans, servicar reservdelar och reparationer följde med, samt en fullskriven servicebok med BMW-stämplar. Plus att den hade en mycket diger utrustning där allt funkade utom ett par småsaker.

Jag ansåg där och då att möjligheten att springa på en annan bil som hade allt detta, samt var så väldokumenterad, välservad och med en ägarbild (jag fick kontakt med alla och frågade om bilen) som kändes rätt och där jag blev den 5 ägaren totalt sen den var ny, var mycket liten så jag slog till.

Här har du några bilder på hur den ser ut på utsidan och insidan. Numera sitter det en 16:9-skärm fram.

Interiörbilder.
Länk

Exteriörbilder
Länk

Dr Tinnitus

Min bil
Länk
Lasse Karlsson
Tjena Hercha!

Vill verkligen inte försöka missleda dig på nått vis!! Men vill bara informera dig om att vi har våran 750iAL ute till salu nu för 80.000, och det kan jag säga på rak arm att den är i bra mycket bättre skick än den 740:in du tittade på! Jag har ju inte koll på andras bilar! men vad kan man få för 65.000????? Att bilarna i denna prisklass har en och annan defekt, får man nog räkna med!! Att du skulle få en 740-98 i kalasskick för 65.000 ser jag som en utopi!! Man får vad man betalar för!!!

Köpte en M5:a -01 E39 i Måndags, så nu vill vi bli av med 750:in! Är övertygad om att du skulle bli nöjd!! Så är du intresserad, så hör av dig! Annonsen finns både på blocket, samt på denna sida!

HA DET!! Lasse i Östhammar!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.