AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
5.137

Går i köptankar på 740,750

Sida 1 av 3
He
27
Hercha
520iA-95 (E34)
740iA-99 (E38)
Hej

Går just nu i köptankar på en BMW 740,750 (lutar väll åt 740 då budgeten är ca 75 000)

Det finns ju ett klart begränsat utbud på 750 för dessa pengar har dock hittat ett objekt.

Länk

Slog in regnr på vv och såg Besiktningstermin: Dec-April
Senast godkända besiktning: 2008-05-16
Kan det tyda på nåt när den besiktats efter besiktningsperioden? Han skriver ju i annonsen att han besiktat den i April.

Fordonsstatus: I trafik (2002-09-24)
Import: Ja
I trafik första gången i Sverige: 1999-10-14
I trafik första gången i utlandet:

Vad betyder egentligen detta?
Några andra åsikter om det objektet? Kanske någon som sett bilen?

Så nu över till en 740:Länk

Det jag blir lite fundersamm över är att enligt vv så är det en -95 men han annonserar den som-96?
Sen står det att det är ett företag som äger den, en bilfirma? känns lite märkligt.
Och enligt vv är den avställd.
Förvärvsdatum: 2008-07-24 CARLQVIST BIL AKTIEBOLAG
Det måste väll betyda att han byt in bilen och glömt,struntat ta bort annonsen?

Tipsa gärna om ni ser nåt intressant objekt

Går det att få en skaplig bil för dessa pengar?

Tänkte försöka skriva här om och innan det blir affär för att försöka undvika katastrof :)

Mvh Jens
He
27
Hercha
520iA-95 (E34)
740iA-99 (E38)
Ringde vv och nuvarande ägaren till -750 köpte bilen den 16/4-08 och nyservade och renoverade i Maj redan sen sälja den nu. Kan man tolka in nåt i det?
Hur mycket som helst om man vill.

Den berömda magkänslan får avgöra i såna fall, 75' torde räcka till en ordentlig bil kruxet är väl att få med så mycket utrustning som möjligt.

Länk verkar inte buskörd med tanke på bromsskivorna och så är den lång, de e coolt.

Länk verkar välservad.

Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died.
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
För 75.000 kr skall du absolut kunna hitta en fin och riktigt bra E38. Normalt brukar jag rekomendera köp av 750n som är en trevligare bil, men just nu hittar jag inga 750i E38 som tilltalar mig till salu på blocket. Har du möjlighet att importera din bil finns ju naturligtvs helt andra möjligheter att hitta en riktigt fin och välskött och välservad 750.

SKall man koncentrera sig på den svenska marknaden erbjuder tycker jag en faceliftad 740 99- känns som de vettigaste köpet för 75.000 kr.

Dessa verkar ju intressanta att titta närmare på:

Länk

Länk

Denna har gått lite för långt men verkade välskött och välservad när jag själv var spekulant på den förra våren Länk

Denna blir prisvärd med lite prut Länk

SOm sagt får kan man ju hitta bättre i Tyskland för samma pengar, om man nu kan tänka sig det, tex. denna Länk

BMW CS #5139
Intressant att 740 99:erna inte kostar mer än 69-79k med 20k mil på mätaren. 740 eller 750, ja rätt ex avgör ju, men kör man 740 ska man nog inte provköra 750 eftersom det säkert finns risk att bli helfrälst direkt.

Men åker man ned till Tyskland våren 09 när nya 7:an har mättat in sig lite på marknanden kan man nog fynda en 750 -01 med all utr till riktigt bra pris.

Alles gut!

He
27
Hercha
520iA-95 (E34)
740iA-99 (E38)
Hej

bugar o bockar för svaren och tipsen.

Hmm vore spännande att åka till Tyskland och handla men vet inte om jag mäktar med en sån sak, pratar inte Tyska.

Undrar hur mkt man kan få ner den från 7900EUR?

Verkar vara en liten firma som säljer rätt dyra bilar och ägaren verkar ha en del sidosaker som kläder och solarium verksamhet heller hur det nu hänger ihop? :)
Länk
Men vart riktigt sugen.....
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Länk Den som J.L länkade till ser riktigt fin ut, och är ordentligt utrustad!

Mvh
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Alltså, varför sitter människor på jobbet och tittar på clocket? Det är ju inte ens svenskägt och skattar i Sverige samt om man läst hassos inlägg om hur försäkringsbolaget jf erbjuder en försäkring som gör att nästan vem som helst kan mätarskruva en bil och gömma det under en fånig garanti som hela försäkringskollektivet får betala m h a små höjda premier under många många år? Jag har slutat slösa bort min tid och titta på vrak, jag putsar ist, talar med bmwägare oavsett etnicitet samt händer på Autopower 1 h/dag!:) Länk Får man be om lite bilder på nyputsade bilar i PRO-galleriet? Mina kommer nästa vecka! Tjillevippens.

Det här är en prima svensksåld BMW 750, ägd och vårdad såsom konstruktörerna hade tänkt att det skulle göras. Länk

Något sämre bör du väl inte åka?:)

Tjillevippens som jag alltid säger vid personliga möten!
Asken

sn
11
snowball
735i-90
750ial-95
Inte buskörd med tanke på bromsskivorna? Vilka bromsskivor som helst ser ut sådär efter att bilen stått ute i två veckor, så det är inget mått på körstil.
Lycka till med letandet!

"I drive it co´s i like it!"
Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Ford Scorpio 2,9I GLX -94
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

Snarare tyder väl den billiga toningen av ljusen att det är en bonne som äger/ägt bilen? Med andra ord säkerligen buskörd, skivorna blir ju rostiga efter man tvättat bilen..

Med feceliftlampor runt om så blir den väldigt trevlig :) Vill man ha just mörka ljus så finns det ju faktiskt mörka klarglaslampor att köpa runt om för under 4000:-
He
27
Hercha
520iA-95 (E34)
740iA-99 (E38)
Hej

Jaha nu vart en av kandidaterna rejält sänkt från 75k till 59k, får nog tyvärr inte loss kapital förrens Mån,Tis o då har väll nån snappat upp den ;)

Bmw 740 Svensksåld -99
Länk

Behöver tydligen säljas omgående

Mvh
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
59 får anses vara ett fyndpris om den är skapligt i ordning iaf

BMW CS #5139
ol
649
olja
Merca med skruvad sexa.
Hercha: Gråt inte om du missar den! Priserna på beg e38:or uppvisar ingen stigande trend. Priset är antagligen satt efter vad handlarna är beredda att betala för den.

/Johan

Riktiga män kör sedan, fjollorna åker kombi.
sn
11
snowball
735i-90
750ial-95
åk o kolla, Betala en handpennig om allt e bra.....skulle jag ha gjort.

"I drive it co´s i like it!"
He
27
Hercha
520iA-95 (E34)
740iA-99 (E38)
Halloj

Ja det här blir intressant att följa iallafall, blir den såld idag? i helgen? eller är den kvar till på Mån?

Vad tror ni? det är ju bra annons och bra bilder som ger ett intryck av att det här en hygglig bil men ingen verkar ha sett den i verkligheten.
Det är ju först då man ser om intrycket stämmer som man får från annonsen.

Sen undrar man ju vad som ligger bakom prissänkningen?

Jaja får se hur het en Bmw 740 Svensksåld -99 24000 mil är på marknaden för 59k är?

Tror inte jag ska försöka med nån handpennings-affär, följer oljas råd om att inte gråta vid missad chans men lite tårögd blir man....;)

Mvh
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
Det som irriterar mig en del, är hur okunniga många är om sina egna bilar när de ska sälja dem. Tänker då på hur man allt för ofta ser rena felaktigheter (lögner?) avsiktligt eller oavsiktligt i beskrivningarna om bilarna.

Man ser ofta att bilen påstås vara en L men ändå är det hur enkelt som helst (kikar ingen på den egna bilens registreringsbevis t ex?) att se att det är en vanlig "kortis" då det på bilderna inte finns några extra fack framför askopparna i bakdörrarna.

Likaså påstås bilarna vara fullutrustade/maxutrustade fast man kan se på bilderna att det fattas en 5-6 knappar på raden ovan mugghållaren framför växelspaken och vanliga displayen istället för lilla eller stora navi-monitorn. Tror folk att det maxutrustat bara för att bilen har elhissar elspeglar och servostyrning?

Se bara 59-tusenkronorsbilen här ovan. Vad jag vet så finns det bara 4 eluppvärmda sittplatser i dessa bilar oavsett modell och variant på säten. Men killen påstår att det är eluppvärmning på alla 5 sittplatser!? Har han ens sett att det bara finns två knappar fram för eluppvärmning fram, och två knappar bak? Eller har jag fattat detta fel?

Kanske petitesser, men mig irriterar det i alla fall, just för att man påstår saker som inte finns på bilen.

Dr Tinnitus

Min bil
Länk
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
Även jag ska försöka att ta lite nya trevliga bilder på min 740iL och lägga in på galleriet. Särskilt "nattbilder" där man ser alla belysta knappar och annat i bilen.

Dr Tinnitus

Min bil
Länk
He
27
Hercha
520iA-95 (E34)
740iA-99 (E38)
Oj

Hade inte en tanke på den uppgiften om eluppvärmning av sittplatser?

Jaja Dr Tinnitus verkar ha öga för detaljer om det stämmer, vad kostar det att hyra in dig som konsult vid ett eventuellt köp av en 740,750?

Skulle vara tryggt med en kunnig person vid eventuella köp :)
Då jag själv är rätt impulsiv och amatörkunnig om 740,750 modellen.

Mvh
Ba
22
Bagaren
X5 3,0-02
Hej på er,
Det är vår familjebil som skall säljas för 59000,kommer en kille som säger att
han ska ha den i morgon,vi får se?
Bilen är så fin i skicket så priset är nästan löjligt,inte en rostfläck all el
fungerar perfekt,motor går perfekt,nära nyskick invändigt.Bilen ska bort pga annat bilköp
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
Bagaren.

Går det att pruta 25,75 kr då bilen bara har 4 eluppvärmda säten, mot 5 i annonsen påstådda..... ;-)

Dr Tinnitus

Min bil
Länk
Ti
124
Tim Strindeborg
Bmw M Coupe -00
Bmw 120d M-pkt -08
ojoj va vissa ska vara petiga.. finns fel att hitta i många annonser..
betala en ny annons pga de felet känns lite onödigt måste ja säga.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.