|
|
|
|---|---|
|
Jag har fixat lite småmärken på trösnklarna, även ett områdee som är lite större. Jag har målat med stiftet, samt sprayat med bmw orginalspray på burk. Jag lyckades vid ett tillfälle få perfekt nyans från stiftet, men vit annat tillfälle inte alls. Sist så var det dags att testa sprayburken, blev inte heller bra. Det som händer är att det är för mkt silver i färgen. Min bil är silvergrön, alltså blandning av silver o grön. Jag har skakat burken 3 ggr längre än vad som står på just för att slippa fel. Frågan är om man kanske inte skall skaka alls, kanske var det som hände när jag fick rätt nyans med färgstiftet, även stiftet skall ju skakas. Skall tilläggas att enligt bmw är min bil silvergrå, fast alla jag känner tycker den är silvergrön, även jag. Så först tänkte jag att har jag verkligen fått rätt färg, men bmw är säkra på saken. Hur som, varför blir det mer silver i färgen? Jag vill ju fa fram de gröna när jag sprayar. Uruslet tycker jag att det är på detta sätt! Förstör ju bilen mer än att laga den. Denna lilla burk kostar 300kr! Åka till bmw o klaga? | |
|
Men du måste väl VETA vad du har för färg? Den har ju både namn och nummer. Kolla här Länk Lack kan se väldigt olika ut beroende på tex belysning, omgivning. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Jag var kansek otydlig, eller snackade skit :-D Min färg är i verkligheter silvergrön, men enligt bmw är den silvergrå. Hur tyskarnar kan få grön att kallas grå vet jag ej. Nog om det. |
|
| Men vad har du för lackkod då? Har du någon bild på bilen? Tyvärr tycker jag det sällan blir bra när man bättringsmålar, låter personligen hellre bli. | |
|
Samtliga lackstift jag testat, allt från titansilvermet till orientblåmet, har haft en mörkare nyans än bilens lack. Pratade om detta med en rekondare och han sa samma sak och dom använder ofta ljusare nyanser alternativt blandar när dom fixar stenskott. Vill man ha en mer korrekt nyans så är det bättre att gå till en lackerare och köpa lite färg av honom. ___ //Ulf |
|
|
Jag fattar inte hur du menar? Du säger att bilen är silvergrön och BMW säger att den är silvergrå. Då måste den ju vara silvergrå eftersom det är BMW som hittar på färgnamnen! Om du sen tycker den går i grönt, spelar ju det ingen roll. Så leta fram färgkoden på bilens lack och jämför med koden på den färg du köpt. Då får du veta om du köpt/fått rätt färg. Om den sen inte funkar kan ju bero på vad som sagts i tidigare inlägg. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Den som heter silvergrå/silbergrau/A08 är ju den som jag har. Den finns det bannemig inget grönt i. Eller är det någon som tycker att M3 CSL går i grönt? Om din bil går i grönt så kan den inte vara silvergrå (A08), något måste vara fel. Den är inte omlackad? Står det A08 på vänster stötdämpartorn under huven? |
|
| Såg bilderna på din bil nu. Den ser inte silvergrå ut. Jämför med min: Länk | |
|
Adelson, Just det, silvergrå är din bil verkligen, och inte min. Kanske nissen på bmw var full. Men hur som så har jag rätt färg på den spray jag köpte, det är 100% säkert. Fast som sades så verkar det svårt med metalliclacker att få rätt nyans. |
|
| Okej, så du har samma nummer på sprayburken som du har på vänster stötdämpartorn? Och det står något annat än silbergrau på dessa ställen också? Vad heter din färg då? | |
|
Yes, samma nummer. 442 på dämpare o burk, enligt bmw listan jag kollade på så kallas den "grå-grön" vilket för mig stämmer bra. Det var killen på bwm i danderyd som sa fel till mig bara, han sa gråsilver. Ovitkigt nu. Nu gäller det bara att få rätt nyans :-D Men vill inte prova igen, 1:A försöket får räcka o det fungerar, men kanske ger mig på en till omgång längre fram. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.