|
|
|
|---|---|
| Med vilket bolag gör man det billigast? Och hur lång tid brukar de ta på ett ungefär? | |
|
DHL eller UPS fungerar alltid bra. Hos båda kan du ju välja en rad olika leveransalt. Vill du ha det dagen efter så tar dom det ju med flyg,men då kostar det där efter också.. Med normalfrakt brukar det ta ca 3 dagar och kosta runt 500-600:- Vet du exakt vad sakerna väger och vilket mått så kan du räkna ut allt på deras hemsida. Annars brukar även posten ha bra priser när man skickar ut ifrån sverige,men vet inte hur det är när man ska skicka hit..? |
|
| Måste väl tillägga att om du köper däck ifrån nåt företag i Tyskland så har dom ju redan fasta priser för frakt hit upp... | |
| DHL kan jag bara avråda från, dom har slarvat bort min däckleverans från Spanien. När jag försökte få reda på var mina däck befann sig, tog det en vecka innan dom lyckades konstatera att dom slarvat bort min försändelse. När jag sen reklamerade, tog det en vecka till innan dom hörde av sig och berättade att dom lyckats leverera mina däck till någon annan, som tyckte att han ville behålla dom. Som grädde på moset vägrar DHL godta min reklamation, utan skyller ifrån sig på mottagaren (han som fick mina däck) och på avsändaren (som DHL påstår har satt dubbla fraktsedlar på min försändelse). DHL hänvisar mig alltså, efter två veckor, att göra en reklamation hos avsändaren - riktigt dåligt skött alltså, både transportrutiner, rutiner för godssökning och framför allt hantering av kundärenden är alltså usla hos DHL, så undvik dom om ni kan..... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.