AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.103

Elcab stannade, E36 1995

RRhodin
HEj.
Min Elcab slutade fungera, jag tror det är en säkring för det gick lite trögt och sedan dog den mitt i rörelsen.
JAg hittar ingen säkring som går till cabben, är det någon som vet var den sitter. Det står inget i säkringsboxen.
Det ska finnas en styrenhet också, vet någon var den sitter.

Jag har letat igenom hela bagaget efter dessa prylar utan resultat.
mvh Richard
RRhodin
Jag hittade styrenheten till cabben och fixade felet, men vet ännu inte var matande säkring sitter. Någon som vet?
Det står i kretsschemat för 1998 E36 cab att den sitter i bagaget men jag hittar ingen säkring där.
Hej!
"Jag hittade styrenheten till cabben och fixade felet"
Vad betyder det?
Skulle kanske vara bra att veta för oss andra som kanske hamnar i din situation!?
Min sufflett fungerar förträffligt just nu, men man vet aldrig.
Säkringen till min sufflett är samma som till c-låset, en sketen liten 5 amp.
Sitter - såvitt jag kan se - inga säkringar i skuffen på en -94, heller...

/Magnus
Bostongrün: Länk
RRhodin
Det sitter en 5A säkring som går till alla microswitchar, Nr 7, jag tror de heter infrarot eller nåt. Den går också till styreneheterna för centrallås och cab.
Den säkringen jag letar efter är på 20A och går till styrenheten och sedan till cabbens drivmotorer.

JAg hade glapp/oxid i kontakten till drivmotorerna. Jag kom fram till detta genom att mäta upp alla microswitchar till cabben. 2 st på cabben och en i motorn till luckan, och såg då att alla signaler fungerade som de skulle.
Jag skulle mäta upp om spänning gick till motorerna och då såg jag felet.

Motorn till luckan fick jag justera efter "nödstängningen" av cabben så att den stängde ordentligt. Lite pyssligt men nu funkar det bra.
Tackar för en bra beskrivning!!!

/Magnus
Fu
240
Funatic
325iA Cab -93
Hej!
Jag får trycka upp min cab manuellt lite grann samtidigt som jag trycker på knappen för att den ska "greppa" tag och dra ner cabben, det verkar som en sensor inte fattar att cabben är öppnad (jag har en halvautomatisk) förrän jag trycker upp den lite extra manuellt. Någon som har en enkel lösning på ett lite småirriterande problem?

//Fredda
Tjena!
Det är väl det som gör den halvautomatisk; just det att du får putta till den lite till en början.
Min e likadan, ska så vara!

/Magnus
Fu
240
Funatic
325iA Cab -93
ok, tack för hjälpen e30cabbe!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.