|
|
|
|---|---|
|
Hej alla kunniga! Har precis köpt min första bmw, en 320 e21 från 1978 som förra ägaren påstår är en jubileummodell. Vad jag hittat på denna sida byggdes dom bara -77 och i 100 ex, men denna kan ju vara byggd -77 som årsmodell -78. Det enda som tyder på att något är annorlunda är framstolarna som är sportstolar varav förarstolen är skålad, och stripes på karossen i M3 färgena. Nu till frågan: Har jag en jubileumsmodell? Vad innebär Jubileumsmodell rent utrustningsmässigt? | |
|
Till att börja med måste en märkning (vilket exemplar i serien om 100 bilar)sitta någonstans i bilen, i motorutrymmet eller inne i bilen i närheten av instrumentbrädan. Vidare ska det sitta en framspoiler, (Liten bakspoiler?) lackerad i bilens kulör, likaså ska speglar vara lackerade i bilens kulör, BBS 13" fälgar ska sitta på, har för mig plastjalusi över bakrutan. JAg har personligen inte sett någon annan kulör än svart, vilken har din bil? En jubileumsmodell är ungefär som en exclusive som E21 323 gjordes i 1983 under sitt sista tillverkningsår. |
|
|
Har inte sett någon skylt, men ska kolla runt lite bland grejorna. Bilen är svart, den har framspoiler somd et står BBS på, fälgarna som ska vara orginal är 13 tum med många ekrar, men vet ej om det är BBS. |
|
|
Har inte sett någon skylt, men ska kolla runt lite bland grejorna. Bilen är svart, den har framspoiler somd et står BBS på, fälgarna som ska vara orginal är 13 tum med många ekrar, men vet ej om det är BBS. |
|
|
Hallå Kolla in min bil Länk har nr 100/100 enligt plaketten som sitter på instrumentbrädan framför passagerarstolen. Titta även här för mer detaljer Länk Den infon jag har är att det fanns både 320 och 320i, med och utan taklucka och bakspoiler, men med aluminiumfälgar, framspoiler , stripes och sportstolar med stripes. Det fanns vita, svarta och polaris (silvermetallic) /Anders C |
|
|
Min bir väldig lik din, men det är inte samma fälgar och spoilern ser lite annorlunda ut, stolarna är samma. Jubileumsskylten saknas också, men den lilla fyrkanten där den ska monteras finns där. Börjar tro att det är en förfalskning, en snygg sådan. |
|
|
Min bir väldig lik din, men det är inte samma fälgar och spoilern ser lite annorlunda ut, stolarna är samma. Jubileumsskylten saknas också, men den lilla fyrkanten där den ska monteras finns där. Börjar tro att det är en förfalskning, en snygg sådan. |
|
|
Tänk på att bilen är 30 år gammal. Mycket kan ha hänt på vägen. Försök ta reda på och prata med dom förra ägarna, någon borde veta. Var bilen ute på blocket? isåffall har jag i alla fall sett den på bild. Har du nytagna bilder på den? /Anders C |
|
| Det är väl bara att besöka BMW och kolla upp chassienummret så borde man få information om bilen är en äkta. | |
|
Tyvärr inte "FRIFART" Jag har varit i kontakt med förenade bil i Malmö och man har ingen dokumentation kvar om dessa bilar. Men om chassinr är senare än mitt ,då jag har nr 100/1200 ,är den troligen falsk, annars kan det va svårt att veta. Och ändå kan man inte vara 100% säker. /Anders C |
|
|
100/100 ska det vara och inget annat :-) /Anders C |
|
| Jag har chassi nr 6730552 om du vill kolla ditt och se om det är i närheten så vore det snällt. | |
|
Hej Min bil är tillverkad i dec 1977, det har jag kollat upp med BMW i Munchen och det stämmer med uppgifterna man får när man skriver in chassinr på www.realoem.com Din bil är tillverkad i jan -78 enligt realoem. Man kan aldrig veta, men det verkar osannolikt att din bil är äkta. /Anders C |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.