|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Men du får nog skynda på lite om du skall få ut 180. De sista -05 klättrar också ner fort på stegen. Här är en som ser bra ut med M-paket för under 200 Länk | |
|
2002tii: Jag tror du läser gröna listan för en vanlig 330i. Tänk på att det är en ci. Bilhandlaren sa först 90 till mig. Men sen la han på 20 för coupe och 5 för skinn har jag för mig. 140-150 i gröna listan verkar mer realistiskt för den bilen... Det jag vet är att jag lätt fick 135 för en 7 år gammal E46a så varför skulle man inte kunna få 170 för en 2 år nyare lågmilare? Som dessutom har facelift och rostskyddsgaranti... |
|
|
Den såg fin ut. Couper står ju alltid bättre i pris än sedaner och touring men sen är det ju alltid så att det är tillgång och efterfråga som styr vad man ska få ut för sin bil. Det tråkiga är att om man sätter ut sin bil för sitt lägsta pris så ska ju folk ändå pruta 5/10% |
|
|
2002tii: Är det verkligen så att Coupén håller värdet bättre är Touring? Jag är tveksam till det. Jag sålde själv en -01 320i Touring med M-paket, 13000 mil i våras. Tror det tog tre dagar. Fick 110. Förlorade 20.000 på tre år på den (exlusive eftermonterat m-paket) |
|
| Ja det är min uppfattning när det gäller bmw att coupe håller värdet bättre.Men jag kan ha fel. | |
| På nyare bilar är det säkert dött lopp i värdeminskning mellan Tourings och coupeer. I takt med att modellerna blir äldre och därmed främst tilltalar yngre spekulanter kan jag tänka mig att coupeerna är mer eftertraktade och betingar ett högre värde. Det känns som att det dessutom finns fler Tourings än coupeer ute på vägarna, har dock inga siffror som styrker detta :-) | |
|
Var inne på Auto7H och pratade idag där dom erbjöd 150' i inbyte om jag köpte den 123d coupé jag kikade på. Så efter att ha läst här hur svårt det kan vara att sälja osv. kanske det kan vara ett bra alternativ? Kanske kan få 10' till privat då men måste då trassla med tvätt, fotografering, knäppgökar som ringer etc. Nån som har ngon uppfattning om hurvida det verkar som en sjyst deal? |
|
| Problemet är väl att du förlorar chansen att pruta på den nya bilen, vilket du säkert kan göra med framgång om du inte har någon inbytesbil. | |
|
Klart jag kan pruta, han satte ner 123:an 7% på offeten. Men vill nån ha en 330ci för säg 165' som bor nära och kan komma på en chansning så jag slipper krångla med annonser är det bara att höra av sig :) |
|
| Det tycker jag låter som en bra och smidig lösning.Då kommer han lägga ut den för 185 det är min gissning. | |
|
Vad kostade 123ci'n innan prutningen...? / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
| Strax under 400' var utgångspriset. | |
|
Den här förmodar jag: Länk! Ser läcker ut! / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
|
Ja vist är den söt :) Känns som en vettigare bil för mig som är ung och kör mycket. Inga oväntade utgifter på saker som går sönder och billigare bränsle. En fast amortering är ju lättare att budgetera än oväntade utgifter speciellt när man är 24år och inte har något större undanstoppat kapital att falla tillbaka på... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.