|
|
|
|---|---|
|
Hyr lycklig kan man vara alla skryter om BMW. Tog furnuftet till fånga skaffade mig en 330 -02 som dom sa att den ska vara bra men efter 4 dagar så nu på morgon lyser EML och lite till på instrumentet hur kul är det? | |
|
Ditt första inlägg här var ju inget direkt uppmanande till hjälp härifrån måste jag säga :/ Om du börjar lite ödmjukare så brukar hjälpen komma.. Om man tror att en BMW är en bil som det aldrig blir fel på så är man helt klart ute och seglar i det blå,men jag kan förstå besvikelsen hos dig...naturligtvis. Mitt första svar blir ungefär som ditt inlägg>>>Sälj bilen direkt,EML lampan indikerar att bilens automatiska självförstörelseprogam startat och bilen kommer att sprängas inom två-tre dagar. Annars så kan du leta reda på en verkstad som kan läsa felkoder och börja ditt felsökande med detta... Eller så kollar du i "sök inläggsfunktionen" för att få lite info om ditt problem... Såja,nu fick du iaf lite hjälp trots taskig inledning på ditt "Autopowrande" ;) Mvh Janne. |
|
|
Grattis till den nye bilen, trots att du inte verkar gilla den... Ut med dig på en kurvig väg, kommer du tillbaka därifrån och säger att du inte gillar den så ok, köp en volvo ;) Men en Bmw är en bra mycket bättre bil än Volvo, både ut kör och ekonomiskt perspektiv. Visst, folk skryter om att dom har en Bmw. Det är en sak man får leva med, samma sak med alla "bmw är skit" rykten. Själv vet jag bättre helt enkelt. Dagarna efter 330n införskaffats tändes EML och avgasreningslampan. Detta ledde till ett helvete som varade resten av vintern. Men det visade sig vara Bensinpumpen. Så det är tips nummer ett. Tips nummer två är luftmassemätare, kamaxlelgivare osv som kan fela. Enklast är att kolla efter felkoder själv eller hos bmw. Och min bil sprängdes inte trots lysande EML lampa hela vintern, så du behöver inte vara rädd :) ;) Lycka till! //Bjersér BMW - over 300 (s)miles/hour |
|
|
tur så har man en kompis som jobbar på bmw så det ska nog bara bli bra detta är det trevligaste bilen jag ägt mycket underhållande bil fast det är automat. och då har jag haft s6 rs2 cosworth impreza gt mm kändes bara trist att det 1:a som händer är att det börja lysa en massa saker. Men tycker jag har taskig mottagning på radion vad kan det vara? Läste om solfilmen men det har jag inte |
|
|
Det var en stor tyngd som ramlade av mina axlar. var till bmw och det var gamla felkoder som den gick på så nu är alla raderade och frid och fröjd. hoppas det inte kommer någe nytt |
|
| Perfekt.. ut o gasa nu så blir du snart på bättre humör :-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.