|
|
|
|---|---|
|
hejsan jag har en bmw 328i -96 som jag är sugen på att klämma ut lite extra hästar ur. hört att de ska ge ganska mkt effekt om man byter till 325:ans insug och till m3 avgassystem. nu till frogorna, måste man byta hela avgassystemet = grenrör å hela rubbet eller räcker det med å byta från grenrör och bakåt? och så undrar jag om de passar att byta från grenrör och bakåt? sen en fråga till, såg en som bytte insug från en 325 M50 som hade fått modda om ganska mkt för att de skulle passa. undrar då om 325 M52 insug passar bolt on? | |
|
Det finns ingen 325 med M52 motor. Sen borde det väl ge mer om man byter även grenröret men söker du lite på detta måste du ha flera timmars läsning... Mvh Johan |
|
|
Har själv gjort ett byte till 325 insug samt m3 avgas på min förra 328. Började med insuget, vilket gav en förbättring på 0-100 på ca 0.5s Mycket av detta pga att motorn orkar varva ut utan att strypas över 5500rpm. Gjorde sedan bytet av avgassystemet med extraktor, utan katalysator och dubbla 2.5" avgassystem. Detta gav absolut inget på tiderna 0-100. men gav naturligtvis ett mycket trevligare avgasljud :) SÅ om du får tag på M3 grejer billigt så är väl ett byte ok. Men om du förväntar dig en aha upplevelse efter bytet så kommer du nog bli besviken tyvärr |
|
|
Länk Länk Mvh |
|
|
tack för ett bra svar Extremespeedy! har beställt ett nytt insug nu och ska montera det så fort det kommer. å vad gäller avgassystemet så byter jag nog bara ut sista dämparen så den mullrar lite mer. |
|
| tack för länkarna rob_t_j72! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.