|
|
|
|---|---|
|
hej! jag vet att det finns en hel drös med denna typen av trådar här och jag har letat runt och läst på.. men det är många som säger olika. nu är det så att min lmm i min e30 325-87a strular lite så jag har fått låna en av en ploare=) nu när jag måste köpa en ny så tänkte jag uppgradera till en 535as lmm och spridare från en e34 bytet av elektroniken i 535ans lmm är bara att plocka ur? 3st skruvar och 2st kablar? man ska inte plocka ur kugghjulet va? vilken åsrmodel av 535an ska man använda? då jag får mer luft så behöver jag ju byta spridarna också men är det någon som vet om bilen kommer få för mycket bränsle eller för lite? kanske ska man släppa lite på lmm typ 2-3kugg? någon som har provat/vet mer ingående hur man gör? ökar effekten något märkbart? kanske man kan landa på en 190hk med dr schrick trimm kam på 286grader och öppet luftlilter? samt denna operation då givetvis=) | |
|
kom även på att om jag kopplar in en multimeter på lamdan så kan jag ju se hur fett/snålt bilen går.. men vart ska spänningen landa på vid fullgas? brorsans 360 turbo skulle landa på 0.5volt vid fullt gaspådrag, är de liknande här? mvh henke |
|
|
Utan att mappa om motorn är det nog dumt att byta lmm till 535. Med en massa tur kanske det funkar klockrent med dina spridare, men förmodligen tappar du effekt. Det tråkiga är att du inte vet hur det gick förrän du bromsat motorn. Ifall du åker turbo är det en annan sak. Lambdan ger ~0,8V vid fet blandning. Det säger tyvärr inte mycket om hur blandningen är eller ska vara med fullgas. För det behöver du en bredbandslambda. Min åsikt är att det inte är lönt att lägga så mycket pengar på sugmotor-trim när turbo är så pass billigt som det är. Okej om man bygger 2,7L och kör med högt komp osv, då känns det lönt eftersom man får en motor med fint register och mer effekt. |
|
|
Testade detta på min 320i -87 med M20B25 och det fungerar klockrent bolt-on om du använder dig av E34 535i-LMM som du skrev att du funderade på. Både M20B25 och E34 med M30B35 har Motronic. Kan inte säga exakt hur avgasvärdena/lambda blir mer än att min -87 inte hade några problem på SBP. Dock mäts ju t.ex. inte lambda på en -87. Färgen på stiften såg fin ut, bilen gick jämnt och fint och drog inte mer soppa. Du kommer att uppleva ett klart lyft i prestanda på halvgas. Det skjuter på märkbart piggare än tidigare, en klart skojigare respons i motorn. På fullgas är nog skillnaden inte speciellt stor och det är svårt att säga vad det ger. Bilen mäktade dock med 149km/h i slutfart på Uråsa trots enorma problem med fästet i starten (odiffad och lätt i baken) med detta som enda trim. ------ BMW CS #04839 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.