AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.291

Värmeskyddet lossnat, vågar man köra en meter till?

Värmeskyddet under bilen har lossnat på två ställen (rost...) jag undrar
om man vågar köra till verkstan eller om man ska ringa bärgare?

Det luktar bränt en del massa och låter ganska illa, jag tror att kardanen ligger
mot den och skaver.

Tips om bilverkstäder i nynäshamn emottages tacksamt..
Hej och välkommen till AutoPower forum!
Om du tar bort den helt så kan du ju köra om du inte tokgasar utan tar det lite lugnt.
Antar för övrigt att det är värmeskyddet som sitter ovanför katalysatorn?
Vad är det för bil?

///Micke
Min cabrio Länk
Ja, det är den. Bilder här: Länk

Hur mycket behöver man ta bort för att få loss den? Avgassystemet ser ju ut att vara i vägen och så.

Det är en 316iC -97

Om inte jag har fel för mig kostar det där skyddet skjortan.

Själv tog jag och fäste upp det på ett par andra ställen än dom befintliga samt att jag satte stora brickor där det rostat eller lossnat, det lär hålla länge.. enkelt jobb som du fixar själv och spar ett par tusen.

Johan S
www.bimmer.se Länk
CS#4079/SC#580
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Tur jag såg detta, har samma problem på min 328a. Skyddet smulas sönder när man tar i det och många av fästpunkterna har lossnat. Har dock inte dom problemen du beskriver utan det ligger bara ock skallrar.

Får se hur det löses, alla tips mottages ;)

//Bjersér

BMW - over 300 (s)miles/hour
Visa användare
83
DonThomaso
328i Coupé Individual -95
En till 328a med samma problem! Har varit på den med brickor och fäst upp på några fästpunkter så gott det gick (inte så bra). Samma symptom som Bjerser.

Det bästa jag hittat på realoem är detta (nr 12?)

Länk

Tycker dock inte den ser ut så i verkligheten, men verkar ju stämma med beskrivning och placering. Kostar en slant, men problemet är ju att många av fästpunkterna i sig inte mår så bra heller.
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Hmm, håller med. Tycker inte det på bilden stämmer överens med verkligheten. Men, borde man inte kunna ersätta hela skyddet med något egentillverkat?

//Bjersér

BMW - over 300 (s)miles/hour
Ox
121
Oxigen
Bmw X5 E70 3.0d M-Sport -10
Alfa Romeo Giuletta Veloce 1.4MA -13
Jag klippte bort mitt på min e36 cabbe... Körde så i ett år och det va inga problem.
Det sista tipset är väl ingen lösning jag skulle rek. det finns en anledning till att skyddet sitter där.

Jag misstänker att värmen och smuts med tiden gör plåten tunn och frasig,
nya fästpunkter i plåten och någon slags plåtbit från ny fästpunkt till fästena i bilen funkar oxå bra. Ser kanske inte så snyggt ut men funkar och vem tittar där under.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.