AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
943

Kan ej spela skivor helt plötsligt ? ?

Hittade ingen tråd med exekt samma fel så ja startar en ny.

Lyssnade på cd idag när jag skulle in en sväng och handla stängde av bilen och när jag kom ut igen och startade så var radion igång fast jag hade cdn när ja stängde av.

När man försöker välja cd så finns det bara radio eller tape

Det går fint att trycka ejekt och kolla skivorna och allt verkar funka så långt...

det enda ja kan tillägga är att det regnade duktigt!

Väl utrustad 7:a !
Hej

Igår funkade den igen som om inget hade hänt när ja skulle till jobbet.

så jag tänkte att den hade väl bara en dålig dag och behövde vila...
men så på väg hem så funkar slutar den funka igen....
så även idag.... när ja åkte till jobbet så funkar den! men inte när jag åker hem ? ?

Den lägger aldrig av under färd.. endast mellan att man stänger av bilen och sätter på den igen.
Det verkar som om det är ett lotteri när man startar bilen.

ibland funkar den och ibland inte..

funkar den inte så stänger man av bilen och startar igen då vaknar växlaren

Klima,Navi,Tv,Elstolarfram+bak+minne,Xenon,svart nappa mm..
Be
1.410
Beolink
E39 M5
E61 550i
V70 T5
Har du provat att rengöra alla kontakter till radiodel & cdväxlare från Oxid?

/Andy
Nej har inte gjort något ännu.. verkar som man får kolla lite kontakter nån tråkig vinterdag.

Klima,Navi,Tv,Elstolarfram+bak+minne,Xenon,svart nappa mm..
Visa användare
232
pane
530D X-Drive 2014
Alpina Roadster S -04
Har haft ett liknande problem på min 530 med den skillnaden att när spelaren slutade att spela så kom den aldrig igång av sig själv igen. Om man knackade på själva spelaren när tändningen var avstängd så fungerade den sen när man startade. Kunde gå flera dagar innan den la av igen. Ny knackning och flera dagars CD-spelande sen dog den igen. Detta var i början av sommaren. Tröttnade och tog ur spelaren och plockad ner den i beståndsdelar och gjorde rent alla mekaniska delar och plockade ihop den igen. Nu då.....nej fungerade inte....knackade på den igen och nu har den gått 3 månader utan problem!! Peppar ta i trä!

När jag knackade på spelaren så var det ingen försiktig finger knack men heller ingen våldsam bankningen utan nåt mitt emellan.

Lycka till!!

/Pane
Ma
29
Martin_Värnamo
e38 740i -95
e46 318i -04
Hej är det en 6 skivig cd växlare från pionner?

go
141
gotis
730-94 E38
Testa med ett annat magasin, brukar vara det som e slitet så att facken inte blockeras som de ska.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.