AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
836

Har kupefläkt och lilla datorn något gemensamt?

Jag har en E34 från -92 import. Kupefläkten fungerade från och till ett tag under våren men nu är helt död. Samtidigt la lilla datorn av! Har försökt byta ut mot andra men hjälper inte. Finns någon samband mellan dem som kan förklara och hur åtgärdar man. Är ute här för första gången och förstår att flera har problem med kupefläkten och datorn. Inga sladdar är lösa som kan förklara.
Vet inte om jag ställt frågan fel men alltså HJÄLP. Kupefläkten fungerar inte o där finns iofs en del hjälp i forumet så det är väl bara att leta, men min fråga gäller om det finns något samband mellan lilla datorn och fläkten eftersom de la av ung. samtidigt och det inte hjälper att byta dator. Sammantaget verkar det vara elektriskt. Jag har inget elschema men hur styrs strömförsörjningen? Finns relääer ett el flera? Finns fler säkringar för samma sak, fläkt, datorn?

Tack
Viktor
Visa användare
298
Ljungblom
518i -90 M40B18
520i -89 M20B20
Det sambandet jag känner till är det som de kallar restvärme(har inte jag) som gör att man kan "programmera" ventilationen så att det är ett bra klimat i bilen tills att man ska åka. Däremot så tror jag att fläkten ska funka utan OBC:n(som du kallar datan) också.

kan skicka en PDF-fil med schema om jag får en adress bara.
Tack för svar min email är sten.r@spray.se

Tack
Viktor
Visa användare
298
Ljungblom
518i -90 M40B18
520i -89 M20B20
Sådär, då var det skickat, så får du väl se ifall du kan hitta något samband, annars så är det väldigt bra schema till mkt annat.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.