|
|
|
|---|---|
|
Hej hej, har haft ett lite irriterande problem ett tag nu. Har en 530i och passagerarsidans torkararm ger ifrån sig ett "knackande" ljud när den är igång. Oftast gör den det endast när det regnar mycket. Det liksom klickar/knäpper till varje gång den rör sig. Den brukar dock inte låta om man slår på torkarna när rutan är torr. Tycker det är lite skumt. Funderat på om det kan vara nån fjäder eller nån lös skruv/mutter som låter? Någon som kan tänkas veta vad det beror på? Tacksam för svar. | |
| reläklickande ljud eller metallisktklonkande? | |
| jadu :) lite svårt att säga faktiskt. Tycker väl mest det påminner om nått mekaniskt ljud. Och det skumma är att det endast kommer när det regnar elle rom jag sätter på spolning. Använder jag dem torra så låter dom inget. Tycker det e sjukt skumt. Nya torkarblad har jag oxå så kan inte bero på dem... :S | |
|
torkararmen är inte glapp? men som du säger, låter märkligt om det bara är vid spolning eller regn.. hmm... |
|
|
nä jag har testat dra åt alla skruvar/muttrar jag kan hitta, även de under den kåpa som finns på passagerarsidans arm. Men i och med att det bara kommer när det är blött borde det ju på nått vis ha med fukten att göra. Men kan inte lura ur hur i helsike det kan påverka... Verkar ju inte vara nått allvarligt problem det här i och för sig men ack så störnade :) Får väl åka å rådfråga bmw. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.