|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej favo-gitarristen! Jag har inga konstiga förslag utan fakta; Om det är lådan som jag tror, så lämna in den till en riktig BMW-verkstad och be dem byta olja i växellåda och ev. kardan. Min hade liknande beteende innan och det räcker med att nivåer inte stämmer till 100% (dvs väldigt lite). Har kört 3000 mil på 2 år utan att det uppkommit igen. Hjälper inte detta är det till fördel om du kan koppla upp den på dator och kolla så alla givare är OK bla. /S |
|
|
Ooops! Glömde säga att det var billigare att låta dem göra det än att köpa oljorna och krabba med det själv. Visst är det för långt och krabbigt att köra med 2 bilar och så så kanske det inte direkt "lönar" sig, men vaddå? /S |
|
|
hej! jag hade ett likadant fel på min 99a 740 men det löste jag genom att uppdatera programvaran i vxl lådan då försvann det direkt plus att jag tyckte den gick mycket mjukare osv ... kändes helt enkelt som ny faktiskt... sen om jag var orolig skulle jag byta olja samt filter i lådan ioch med uppdateringen! då är du ju safe sedan... |
|
|
Okej, tack för tipsen! Fel oljenivå kanske kan va nått, mjukvaran börjar ja tro fungerar då jag ju provat återställt minnerna (låtit bilen varit strömlös över en natt) utan resultat. Vore intressant att, innan man lämnar in den, kolla oljenivån i lådan. Finns det någon sticka eller nått? |
|
| finns tyvärr ingen sticka, och det går inte att kolla på något enkelt sätt | |
|
Tror man fyller i påfyllningshålet (under bilen, direkt i lådan) tills det rinner över. Oljan ska ha rätt temperatur när man kollar. --- Min bil: Länk |
|
| Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.