|
|
|
|---|---|
|
har lite "rost" bruna prickar på lacken baktill (titan silver syns de rätt bra på) å har provat autosol på en liten fläck å de gick fint, men vill va säker så de inte är ngt slags slipmedel i autosolen... Ngn som har fler tips kanske? | |
|
Är inte hundra men har för mig det är slipmedel i Autosol. Står det inte på tuben? ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Klart det måste vara slipmedel i annars skulle det vara verkningslöst dock är det ingen fara då det verkar vara flera bilvårdsfirmor som använder autosol, och även här på forumet har det exprimenterats med polering av lyktor med lyckat reultat. Länk Klippt från produktbladet; "Kan skada packningar, vissa lackerade och målade ytor, skyddande och tätande fettbeläggningar samt material av naturgummi." Länk Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died. |
|
| Ja det är klart att det är slipmedel i Autosol. Det är ganska grovt för att använda på billack, men i vissa fall är det precis vad som behövs. För rostfläckar av flygrost brukar det räcka med mildare saker, som någon vanlig polish som har lite finare slipmedel än Autosol. Eller ännu mildare, lämpligt lösningsmedel. | |
| Min granne drog på autosol på dennes bils lack (rostfläckar) med strålande resultat - efter några veckor såg det värre ut än vad det gjorde innan. Så ja, det är slipmedel i autosol och som många redan sagt finns det lite mildare varianter som grannen nu använder. | |
|
tvesovla: oavsett polermedel måste man väl ändå vaxa bilen i anslutning till polering? Med tanke på grannens fadäs... Men som sagt, allt poleringsmedel ska brukas med förstånd. Det blir inte heller bra om man moterar polertrissan på borrmaskinen (om man inte har ställbart förstås.). Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died. |
|
|
Hej. Autosol innehåller mycket och kraftigt polermedel. det är perfekt att polera bort torrsprut med efter tex lackering, om man skall jämföra Autosol med vanliga medel avsett för recond, så hamnar Autosol i facket "rubbing" Dvs du måste avsluta med en polish annars får du rosor och virvlar, speciellt synliga på mörka lacker. På vita och ljusa lacker syns det inte lika tydligt. Mvh¨ Skalman |
|
|
Jag har polerat mina fälgar med 3 lager autosol samt skyddat dessa med Meguiars fälgvax. Numer används enbart högtryck samt diskborste emellanåt för att göra rent fälgarna. Mvh Asken |
|
| Båtfolk använder Autosol på gamla plastbåtar eftersom det är kraftigare slipmedel än vanlliga rubbingprodukter. Så har du en bil med i övrigt bra lack så skall du definitivt undvika Autosol. | |
|
Jag tror allt är relativt. Slipmedlet i Autosol består av talk, kraftigt eller inte kan väl diskuteras. Finns en utmärkt test: Tag lite mellan tänderna och känn/lyssna efter. Jag lovar att det gnisslar mera från t.ex Turtle scratchremover som är avsett att användas på lack. Givetvis måste man alltid lägga på ett skydd av vax efter polering, annars blir det inget bra alls. FP |
|
|
Ja, Autosol innehåller ju som sagt slipmedel. Jag skulle ta bort en kraftig repa på en Bmw med klarlack en gång och då hade jag som tillvägagångssätt att jag skulle rubba till repan försvann eller jag gick igenom klarlacken. Repan var djup, tidigare ägaren hade blivit påkörd, och bilarna hade glidit mot varandra. Jag kan säga att jag fick polera duktigt (för hand) innan jag gick igenom klarlacken och då var repan nästan borta. Så för er som är rädda för att gå igenom klarlacken är det ingen större fara men det är onödigt att använda Autosol om det inte handlar brutal stora repor, annars rekommenderas snällare slipmedel. /Jesper |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.