AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
2.879

Sälja bil utan del 2 av regbevis?

ma
39
maccis
Porsche 911 GT3 -08
Har letat som en tok nu i flera dagar efter del 2 av mitt regbevis, jag har "gömt" det på ett bra ställe.

Nåväl Är det nån som vet om VV kan fixa del 2 över dagen? Ska sälja bilen imorgon kväll så det är lite panik.
Har inte några avsikter att lura någon utan i värsta fall får väl ett köpekontrakt från konsumentverket duga tills jag får ett nytt regbevis.

Eller om någon har nåt annat bra förslag till mig hur jag ska lösa denna situationen?
Finns inga genvägar ( mer än om nån vänlig bilhandlare kan hjälpa dig med sin "on-line" funktion) utan precis som vägverket säger tyvärr :

"Du har två möjligheter:
Du kan beställa på vv.se och välja rekommenderat postförskott eller ringa vår servicetelefon 0771-25 25 25. Sedan får du lösa ut dubbletten på något av postens utlämningsställen om 4 till 5 vardagar. Det kostar 100 kronor.

Du kan också beställa på vv.se och välja direktbetalning (Internetbank eller bankkort). Det kostar 50 kronor. Du kan använda Internetbankerna Nordea, SEB och Swedbank eller bankkorten Mastercard och Visa. För att kunna använda direktbetalning måste du legitimera dig med e-legitimation. Vi skickar dubbletten direkt till den adress som vi har i vägtrafikregistret och du har det om 2 till 3 vardagar."
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
risken är ju att killen tror att det är något skumt med bilen? Hade i alla fall ringt honom och berättat innan han åkt. Så känner han sig mindre lurad i alla fall.

//Bjersér

BMW - over 300 (s)miles/hour
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.