AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
522

Elhissar + taklucka helt ur funkt.

Har inhandlat en 93'års 325'a där elhissarna (finns bara fram) och eltakluckan inte fungerar, lampor för respektive lyser inte heller. Ett "knäpp" kan höras från något relä antar jag när man trycker på förardörrens elhissknapp. Har slitit isär främre förardörren och tittat, har hört att det kan ha varit den kontakt som sitter mellan dörr och A-stolpen. Någon som har varit med om detta tidigare? Förslag på åtgärdande?

(obs..det är inte säkringen..:) )
BmwPojken
Vad e felet med takluckan?..min taklucka gick inte att vare sig tilta upp eller dra in..så jag kollade lite vad det var och det var 2plastdetaljer som var sönder...plockade loss innertaket och kasetten idag och fixade det delarna kostade ca 300kr för båda sidorna tillsammans...bättre än att betala ca 1000kr itimmen för felsökning hos bmw...om det är nått liknande fel på din så kan ju du höra av dig för mer info..
BmwPojken
Byggregerar@hotmail.com
Du
138
Dumbo
E36 325i -92
Jag har exakt samma fel att inte el-hissarna inte funkar... Om du får iordning på det så får du gärna skriva och förklar hur du gjorde.

BMWpojken: vad för plast detaljer kan du förklara var dom sitter....
Jag får inte upp takluckan helt, hade du samma symtom eller?

Tackar på förhand
//Daniel
Jodå.. felet är funnet samt åtgärdat. Till en början underlättar det att ladda hem och skriva ut ett elschema till rutorna i fråga. Till min bilmodell kan detta hittas på
Länk

Då varken knappar eller hissar fick någon ström alls så felsökte jag helt enkelt från säkringen och framåt. Ett blått relä hittades straxt under panelen på vänster sida (bredvid rattstången). Detta relä såg ytterifrån helt ut men vid närmare undersökning var en lödning något bristfällig. Denna löddes och hissar samt taklucka hoppade snällt igång igen..

BmwPojken
Dumbo>>>> armarna som tiltar upp luckan sitter "skarvade" med två små plastdetaljer, det var dom som hade knäckts...gör så att du trycker upp luckan med handkraft och kollar om det kan vara det.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.