|
|
|
|---|---|
|
Hej. Min bil började bete sig konstigt för några veckor sedan. När jag körde i 140km/h och bromsade så skakade det i ratten tills min hastighet landat under 90km/h. Fick för mig att mina bromsskivor fram hade slått sig så jag bytte både skivor & belägg. Det hjälpte inte. Vad kan felet då vara? Har även ett klunkande ljud från framvagnen när jag tex kör på ett brunnslock med höger hjul men inte med vänster. Nån bussningen kanske? Skulle bli jätte tacksam för tips. | |
|
Jag har lite vibrationer i hastigheter runt 90-100 km/h, men inte mer vid inbromsning. Däremot har jag också ett klonkande ljud från höger fram när jag kör över ojämnheter. Trodde först det var några risiga bussningar, men sen såg jag att stötdämparen verkar läcka. Misstänker starkt att det är därifrån mitt klonkande kommer, och vibrationer kan nog uppstå pga dåliga dämpare också. Kan vara värt att kika för dig också kanske. /Martin - kort och gott |
|
| Okej. Ska kontrollera mina stötdämpare. Kan öven tilllägga att när jag monterade nya bromskivor så vart den lilla insexskruven som fixerar skivan så rund att jag sturntade i att skruva i den. I och med att hjulbultarna håller skivan på plats så ska jag inte behöva insexskruven? Eller kan mina bromsvibrationer bero på att jag inte använt den skruven? | |
|
Det klassiska klonket vid ojämnheter är oftast från casterstaget, då helst spindelleden som har pajat. Sök på casterstag så får ni veta mer. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.