AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
635

min 530 stänger av sig efter 5sec - 30 min

hallå har ett problem med att min 530 touring stänger av antingen tändninge eller nått annat el relaterat efter ca 5 sec - 30 min har kollat upp bränsle pump säkringar en del relän (men har ingen inst bok så har inge direkt koll på villka som är vilka ) skulle vara tacksam för eventuella idér om vad som kan va fel

Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Vad är det för bil och årsmodell och motor? E34 eller E39, M30 M60 eller M54?

__
/Chrille
det är en 93a E34 och 3,8 v8

jaha ! nu har jag kollat igenom en hel del och har inte löst problemet ,har bytt vevaxelspositions givare , luftmängds mätaren ,bränsle filter ,kollat huvud säkringarna , gjort rent styrboxens kontackter,kopplat upp styrboxen på en värkstad (hitta inga fel under tiden bilen gick , men när den väl dog så fick datorn ingen kontackt med boxen ) . är väldigt tacksam om nån skulle kuna ge mig lite råd ,jag börjar få slut på ideer.

Visa användare
451
Propeller
325iM Touring -07
Min 540 har hållt på att tjuvstanna, 3-4 sek mit under körning, för att se´n komma tillbaka. Nu är soppapumpen bytt & den verkar gå bra igen. Kan det vara soppapumpen för dig med?
nej det tvivlar jag på att det är, hade en i reserv så jag bytte men felet är kvar ... ska så fort jag blir ledig testa att byta kamaxel givaren .

fe
39
feliks
530D-03
Testa och byt pulsgivaren, det felet hadde jag på min jeep, var ungefär som du beskriver. Bilen var helt hopplöst man fick åka och vara livrädd för att den skull stanna helt plötsligt.
tack så mycket ! antecknar detta så jag har nått att göra på min "fritid" =)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.