AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
773

ilande ljud vid tomgång samt orolig tomgång: 535iA '96

Detta problem kom från ingenstans bara sådär. kan ej riktigt säga att jag vet vad det beror på men jag ska försöka förklara det så gott jag kan:

det började med att min tomgång var lite orolig, vilket jag inte tänkte så hårt på mer än att det kunde vara generatorremmarna, slött batteri, igenkloggade spridare vilket nu än passar in på de vanliga tecken på detta fenomen.
men det jag började oroa mig för var när ett ilande metalliskt ljud började komma slumpmässigt när bilen står på tomgång, ja eller upp till 1000 varv iaf. det låter nästan lite likt när någon svarvar metall så kan det ju låta som någon tar höga O'n.. O-O-O-O-O, ja ni fattar kanske. vilket fall så låter det ju inte bra, började misstänka att generatorn kanske ville ge med sig då eftersom tomgången var orolig. Efter en flaska bränslerengöring och några mil så kommer detta ljud fortfarande slumpmässigt och även fast bilen inte går på orolig tomgång så jag vet inte riktigt vad jag ska tro, det låter som att ljudet kommer underifrån bilen men svårt att avgöra då jag inte riktigt hinner hoppa ur bilen å undersöka varje gång ljudet kommer.
jag har även koniskt sportfilter, om det nu gör någon skillnad då jag läst lite trådar om att sportfilter kan skada LMM'en

underbart om man kunde få några tips på vad det kan vara
tack så mkt på förhand
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.