|
|
|
|---|---|
|
Tjenare. Jag söker ett elschema för en elfläkt till en 530d 2003 eller 2005 Samt så undrar jag hur pass stor säkring fläkten är avsäkrad med? | |
|
Vilken fläkt? Den framför kylaren eller kupéfläkten? Har för mig att de är avsäkrade med 50A resp 40A. Båda fläktarna har elektronisk drivning och hastighetsreglering, de är ej anslutna via reläer osv som tidigare. FP |
|
|
Kylarfläkten Aha jasså, vet inte riktigt hur dessa fungerar om det inte styrs via relä? Har vad jag kan se 2st kondingar men dessa är inte på något sätt kopplade till själva fläkt motorn, vad används dessa för och hur ska de kopplas? aha så pass stora säkringar, saken är den att jag har fläkten monterad i en annan bil och styrs via ett vanligt slutande 30A relä.. |
|
|
Om de inte har ändrat något så har fläkten 4 anslutningar, två grova som har ständig spänning och två klenare som är styrpulser från bilens ECU (motorstyrning). Hur du kör den i en annan bil utan styrpulser kan jag inte svara på, men förbrukningen kan nog ligga på 30-40A = 400-500W. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.