|
|
|
|---|---|
|
Jag har en M5 e39 där nu den gula motorlampan börjat lysa. jag har fått tid på bmw för diagnos om en månad :( länge dit... En fråga.. stiften har suttit i i ca 4000 mil kan det vara så att nått eller några stift är dåliga. den går inte helt bra , den som ja... bluddra inte men jag är tveksam om den går på alla 8 cyl.... inget rassel eller missljud heller...... man blir juh klart nervös när man vet vad det kan kosta :( jag har hört att den gula motorlampan brukar kunna lysa ganska ofta på m3 och m5 , kan det stämma?? tack på förhand //nervös som tusan! "kör före du så väntar jag där framme" | |
| Har du kollat att lmm ger vad dom ska.Är dom kassa så kan motorlampan börja lysa.För övrigt så kan det nästan vara vilket fel som helst tex lamdasonder eller tändstiften osv.Känner du ingen som har obd2 så kan du ju kolla det själv vad det är för felkoder i datorn? | |
|
Vet inte hur svårt det är på en M5a, men försök att ta ut stiften och kolla! Och om alla slangar bälgar osv till insuget är hela, annars kanske den får tjuvluft. Och som sagt kolla givare också. //Bjersér BMW - over 300 (s)miles/hour |
|
|
Som 2002tii skriver..så kan det nästan vara vilket fel som helst Läs av felkoderna! |
|
| Att den inte går bra beror på att när den gula lampan tänds så går bilen in i ett s.k safe-mode program | |
|
tompaq vilken gul lampa menar du? motorstyrningslampa? |
|
|
Om du nyligen bytt avgassystem lr kattar så brukar det också lysa. men det mest troliga grejen som kan vara är att det är någon givare som har någon glapp lr har helt enkelt gett upp. fel avgasvärden kan också vara en av anledningar som gör att gula lampan börjar lysa. |
|
| Jag gissar på LMM, tydligen ganska vanligt. Men kan ju vara mycket annat också. | |
| Har du ingen annan BMW verkstad i närheten ? Hade ALDRIG accepterat att vänta en månad för felkodsavläsning. | |
|
Ja det är motorstyrningslampan! men nu har den släckts igen? men den kommer säkert att lysa snart igen. känns skönt att höra att det inte verkar vara något värre. Jasså är det så? att bilen går in i ett "safemode" när den lampan börjar lysa?? jag hade hört talas om det men visste inte riktigt vad jag skulle tro. ja en månad är för mkt... jag ska försöka hitta en annan verkstad. Dom sa till mig att diagnosen tar ungefär en timme , lät mycket tyckte jag? "kör före du så väntar jag där framme" |
|
|
tompaq Det är nog inte LMM för om den har släckts nu igen så är det ingen fara, det är nog bara en givare som har glapp någonstans så den skickar signaler så fort den inte har någon kontakt. Kör på bara inga problem med det. |
|
| Min lampa började lysa för ett par veckor sedan och jag var inne på BMW med den då och det var en luftslang som hade en spricka. | |
|
Monster Femma: Om det är glapp i en givare så måste jag ändå fixa det snart och det är så att den går in i safemode varje gång lampan tänds. btw så har jag lyckats få tag i en diagnos från auktoriserad verkstad på torsdag :D |
|
|
Vet iofs inte hur det är på M5,men på en 318i E46 kunde "motorlampan" slockna och tändas lite när som helst iaf...LMM var felet på den,men det kan som sagt vara i princip "vad som helst" som stör motorstyrningen+avgasvärdena. Mvh Janne. |
|
|
tompaq Du får hoppas att jag har rätt för givar är nog ingen större peng man får prösja. Allt annat kan kosta en mycket dyrt. Vet du om bilen är kanske chippad? |
|
|
Monster Femma: jo jag hoppas verkligen att du har rätt :S vill inte betala jättedyrt just nu.... Nä den är i orginalskick! , faktiskt i mint condition förutom motorlampan :/ "kör före du så väntar jag där framme" |
|
|
Det lät mycket med en timme för diagnos. Beror iofs vad som ingår. Jag läste av felkoder på min före detta M5:a -00 på 5 min på en verkstad. Tyvärr fick jag ändå lämna den till en BMW verkstad som behövde en vecka för att hitta felet grundorsaken. Felkoden var Vanos jobbar dåligt och även fel på nån lambdasond. |
|
|
Porschedriver! Vad gjorde dom åt vanos? "kör före du så väntar jag där framme" |
|
| Kamaxelgivare! | |
|
har gjort en diagnos ny :) den nyper luft någonstans :) ska börja sökning nu :D *pustar ut* "kör före du så väntar jag där framme" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.