|
|
|
|---|---|
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Någon som vet om man kan köra med Biltemas torkarblad på en E38? De absolut bästa torkare jag någonsin haft är biltemas exklusivare variant som är siliconbehandlade. Sjukt bra, mycket bättre än bosch och allt annat som finns. Dessutom till en femtedel av priset. |
|
Gissar att det är dessa du menar Länk. Passar inte på förarsidan, jag försökte flytta över endast gummit men det är lite bredare än Bosch-gummit så det passade inte bra på min bil iaf. |
|
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Okej det var synd :( får nog gå till micro och kolla vad de har.. |
Gemini__ |
Kan verkligen rekommendera dessa torkarblad från Biltema: Länk Passar utmärkt på E38:an trots "felvänd" torkararm på förarsidan (man får "attackera" från ett annat håll bara). Överlägsna originalbladen om du frågar mig. Mvh: Thomas |
|
O f-n, har testat ett sådant blad på passagerarsidan och där har det fungerat bra. Då ska jag köpa ett till förarsidan med, bra tips. |
|
![]() 1.360 Bruksbil
Hur gör man för att få dit bladen då? |
![]() 1.360 Bruksbil
Biltema har bara 22 och 24 tums vikla bör jag välja? Tror det är 23 tums som sitter på nu..möjligen en 23 och en 24.. |
Gemini__ |
Har för mig jag satsade på 24". Bläddra ner i "Mugges" bilblogg så ser du hur man går tillväga: Länk Bilderna visar torkararmarna på en E34 men kan intyga att samma procedur går att applicera på en E38. |
|
Jag hade sådana på min E34, Helt suveräna. Bästa torkarna jag någonsin haft. Var hittar man liknande till E39 utan att det skall behöva kosta skortan. På E39:an har jag köpt vanliga blad och flyttat över gummit till mina original torkare, funkade bra i ca en vecka... Nu torkar dom dåligt som låter väldigt mycket... skriker och gnäller :( __ /Chrille |
|
|
Apropå torkarblad och pris: Jag tror det var vår käre Dag E Hogsten hos Teknikens Värld som fick en sådan där a-ha upplevelse för en tid sedan, när han köpte nya torkarblad (eller kompletta torkare) och stod och väntade i "korvkioskmacken". Kommentaren/reflektionen är i varje fall värd att notera: Något i stil med.... Refektion_1 : "F-n, 700 kr för ett par torkarblad! Tänk vad jag betalade för den där fina digitalkameran, som jag köpte för några dagar sedan - 1500 kr! Det var billigt med tanke på de enorma utvecklingskostnader som man må ha haft på få år i konkurrensen med alle andre tillverkare ...! Undrar på vad utvecklingskostnaden på de här torkarbladen egentligen är efter mange års produktion av den samma sorten?!" Reflektion_2 (av mej): Några brancher har det bättre förspänt än andra - och tjänar grovt på det! Speciellt som torkargummi idag ser ut för att vara sämre än någonsin (ok att vi har tuffare körförhållanden i dag med salt och all annan j-skap, men likaväl). |
|
Gemini__ |
deejaywasp: Om du syftar på bladen jag länkar till finns de som sagt på Biltema, bara in och handla mao =) |
![]() 1.360 Bruksbil
Köpte biltemas flata, funkade utmärkt :) 24 tums på bägge sidor blev perkekt :) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.