|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag fick min 118d-08 levererad med Continental Premium Contact 205/55R16 och har nu kört totalt ca 200 mil med bilen. Det känns nästan som att köra direkt på fälgarna. Det är ju en ren katastrof när det gäller stötighet. Någon annan som fått bilen levererad med dessa däck? Blir det bättre eller sämre när däcken är mer "inkörda"? Är det någon större skillnad mellan de olika fabrikaten eller är de lika hårda? | |
| Det satt Bridgestone Turanza i samma dim på min 118d när jag fick den, och jag tyckte de var OK. Men allt är ju relativt, och smaken som baken... | |
BCR |
Galello; Finns en ocean av trådar angående RFT-däck... och RFT-däck passar definitivt inte på bilar med sportiga ambitioner. Sorgligt och obegripligt att BMW envisas med att montera detta på nya bilar. Byt däck så får du uppleva en helt annan och bättre bil (dvs så som en BMW ska uppträda på vägen). /Håkan OO=00=OO |
|
Bra gjort av dig att stå ut i 200 mil med RFT-däck. Jag klarade bara 10 mil, sen slängde jag skiten och satte på vanliga däck, och fick en helt annan bil. Har inte ångrat detta en sekund, är bara glad att jag bytte så snabbt. En bra bil är värd bra däck!! |
|
|
Ja, det är skandal att man levererar en så bra bil med så dåliga däck. Jag får väl skaffa nya däck. Går det att montera "vanliga" däck på RFT-fälgar? |
|
| Jag monterade "vanliga" däck på mina BMW-fälgar, det fungerar bra. | |
| Jag bytte bort mina Continental RFT mot vanliga Nokia Hakka V. Vilken skillnad! Bilen är mycket tystare och de små skakningarna är helt borta. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.