AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
789

Min e39 vägrar att starta

Fr
4
Fredde Kettelhoit
528i touring-98
Tjena Min 528 touring 98a vägrar att starta.Kom ut i morse å skulle starta bilen Allt beter sig som det ska förutom att startmotorn e död., har provat att koppla bort batteriet laddat det fortfarande död. E det nån som har tips?

Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Testa att knacka lite kärleksfullt på startmotorn med en hammare eller slägga. Det kan hjälpa. Klickar det inte ens i den?
Fr
4
Fredde Kettelhoit
528i touring-98
Nej det är helt tyst provade att knacka lite men det hjälpte inte)=

Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Har du provat med starthjälp? Är kablar till starten ok?
Fr
4
Fredde Kettelhoit
528i touring-98
Har kollat om de finns ström till startmotorn å det finns det inte. Vet inte hur de funkar med startspär om den klipper stömmen till startmotorn, tycker även att tändningslåset känns lustigt.

Du menar den klenare kabeln med manöverspänning till startmotorn? Den grova är direktkopplad till batteriet. Tändningslåset låter klart misstänkt, kontaktdelen i denna slits med åren.

FP
Fr
4
Fredde Kettelhoit
528i touring-98
Har stora problem nu!!! Telefon,cd och instumentpanel är svart samnt ac´n surrar när täningen är av!!! Vad är det för fel på min skit bil??=? HJÄLP

Det sitter en liten sensorfläkt i AC-panelen som är igång en stund efter att du stängt av allt annat, det är nog den du hör, det är inget onormalt.
Det är ganska svårt att svara på distans på en så allmän fråga, tipset är fortfarande tändningslåset. Den runda klumpen under själva nyckeldelen med kabelanslutningar byts i så fall.

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.