|
|
|
|---|---|
|
Jag har moterat en sex pucks sinter lamell och en starkare tryckplatta från "Sacs" (vet i fan hur dom stavas?) När jag nu trycker pedalen i botten så kopplar den inte ur riktigt, den liksom ligger i "slir" läge. vad ska jag göa? Man kan ju byta till en slav cylinder som har längre slag. Någon som vet en som passar? Tacksam för alla förslag! /Bonje | |
|
Hej............. Jag har haft en del liknande problem.................................. 1. Ta loss slangen som går till huvudkopplingscylindern från bromsvätskebehållaren 2. Använd dig av någon typ av spruta (typ stor "sjukhusspruta" eller tryckluftsmunstycke 3. Anslut slangen med ditt tryckmedia 4. Trycksätt försiktigt 5. lyssna efter ljud inne i kupén, när det "klonkat" till så har du uppnåt önskat resultat Resultatet blir att du fyller hela huvudcylindern med olja vilket du troligen har nu. Effekten av det blir att du kommer att nyttja hela slaget och inte som nu troligen halva eller så Det jag skrivit ovan gäller om systemet är väl luftat. Är du osäker så kan du trycksätta bromsvätskan och föra in den under tryck bakvägen genom luftningsnippeln på slavcylindern. Då får luften vandra sin naturliga väg. Lycka till.................. Hur länge till uppstart???? //Jesper |
|
|
Hej! Jo du...... Om Potanen på V-Racing kunde prata lite bättre svenska, så kanske man kunde förstå lite mera av vad han pratar om. Och då få reda på EXAKT hur man ska koppla +12V till "Enheten", spridarna och spolarna. Via tändningslåset ,reläer och säkringar. Så skulle jag kunna provstarta i nästa vecka. Jag saknar fortfarande första biten av avgassystemet. Det är under konstruktion på pappas jobb. Killen lovade att det skulle bli klart inan semestern, sista da`n är på fredag. Jag tror att dom skulle ta semester på V-racing fom. i måndags, Om det krisar tror du att du kan förklara hur det ska kopplas? Det står ju olika saker beroende på vart man läser i kopplings schemat! Och Potanen säger en tredje variant. /Bonje |
|
|
Hej igen! Glömde en sak, när man trampar ner pedalen nu så käns det som inget händer första biten. Det är liksom inget större motstånd där. Hoppar att det går med den metod du beskrev. Är du osäker så kan du trycksätta bromsvätskan och föra in den under tryck bakvägen genom luftningsnippeln på slavcylindern. Då får luften vandra sin naturliga väg. Menar du att jag ska ta tex. sjukhussprutan och köra in olja under tryck genom luft nippeln på slavcylindern? /Bonje |
|
Grusse |
Koppla en slang från luftnippeln på bromsoket fram, som räcker till slavcylindern. Sedan gör du precis som när du luftar bromsarna, d.vs håll tryck på bromspedalen och låt en annan kille lossa på luftnippeln tills du tryckt pedalen i bott och dra åt nippeln igen. Upprepa detta tills att du pumpat oljan från bromsarna, ända upp till oljebehållaren igen. oo=00=oo |
|
Japp....... Jag menar som du trodde.................................. Följ kopplingsschemat................... I mån av tid kanske jag skulle kunna hjälpa till........ Annars så tror jag Kent på V-racing skulle kunna assistera..... Men du får väl höra av dig..... //Jesper |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.