|
|
|
|---|---|
|
Tjenna! Bmw e34 520 -96 Som rubriken säger så är är det något fel med effekt uttaget från motorn i låga varv ( tomgång- ca. 2000varv) När man kommer över 2000varv så drar den på normalt Vad kan det vara? Alla förslag är välkommna. | |
|
låter lite likt mitt problem bortsett från att du inte har några knasiga ljud kanske? som jag vet så kan det vara spridarna som är lite dåliga, bränslefilter, slött batteri (kolla kablarna), generatortrassel, luftmassemätaren, finns en del å välja på. men värt att iaf kolla upp batteriets anslutningar samt hälla i en flaska bränslerengöring vilket kan pigga upp den lite :) |
|
|
Min 520i(dock inte samma motor som du) drar tjuvluft, gör att den pendlar lite på tomgång, rycker ifall man krypkör men går fint över 2000(ungefär) varv. Kolla så att batteriet är friskt och den laddar som den ska, ta fram startgasen och spreja på olika ställen där det kan komma tjuvluft, gör det d så går varvtalet upp. Skulle kunna tro det kan bli liknande symptom om något i tändsystemet(tändspole, stift, kablar mm.) inte är riktigt hundra. Sitter väl Vanos på de där också kan jag tro, kan väl bli något sånt symptom kan jag tro. |
|
|
Föra ägaren har gått berserk i elen inte roligt kan jag säga. Bland annat har han satt in lampswitchar haha. Generatorn laddar absolut ingenting så batteriet är praktiskt taget helt dött hela tiden hehe eller så är det något som tjuvdrar så in i helvete. Jag har tankat i lite bränsle rengörning dock utan resultat. Nu får jag väl felsöka om det är generatorn som gett upp eller om det är kortis någonstans. Tack för alla svar. Ska felsöka när jag har tid återkommer om det löser sig eller ej. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.