|
|
|
|---|---|
|
Alltså jag fattar ju att dom ska sitta innanför täckglaset men ska det sitta innanför eller utanför själva linsen elller vad man kallar den. alltså ska man fästa den mellan reflektorn och glaslinsen eller mellan täckglaset och glaslinsen Det är en e38 -98 med xenon det gäller och det är lösa CCFL ringar jag köpt. Länka gärna till en närbild på erat! eller maila bilden på martin(a)grannas.com ---- Äntligen skaffat en BMW! Nu ska Mercan bort. | |
| du måste ta ut och sära hela strålkastaren | |
|
jo det förstår jag. Först tog ja lös hela strålkastaren från bilen . Sen tog ja av klipsen och glaset . där inne kan man ju även ta lös ytterligare ett par glas (dom runda) som sitter i en stor plastbit ... har man tagit bort den återstår bara relektorerna... så ja undrar vart emellan man sätter ringarna. ---- Äntligen skaffat en BMW! Nu ska Mercan bort. |
|
| Som du säger plocka ur strålkastaren, montera ccfl ringarna utanför de runda glaset som du säger, allså du skall ej öppna dem runda glasen. | |
|
Okej... men på min bil är det typ silver/crom liknade yta innanför glaset.. funderar på att måla det mattsvart så inte ringarna speglar sig cromplasten. för är det mörkt ut vill jag att bara ringarna ska lysa.. inte att dom lyser upp hela strålkastaren som jag sett på endel bilder. vad tror ni? nån som målat svart? Väl utrustad 7:a ! |
|
|
Såhär vill ja inte ha det. Länk Här syns en med svart Länk Här en med silver Länk Inbillar mej att det lyser snyggare om man har svart runtomkring men hittar ingen bild på det tillsammans med ringarna tyvärr kanske nån som bytt insater och har svarta liggandes... Väl utrustad 7:a ! |
|
|
har en E46 och som du beskriver de så har jag svart inne i lamphuset i kombination med CCFL ringar, = snyggt. Men jag skulle nog låtit bli att måla kan se amatör-aktigt ut, hellre kolla ett par beg på skroten. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.