|
|
|
|---|---|
|
Tjena gänget! Nybliven glad ägare av 2st BMWs. 1 520 samt 1 530. Jag har dock 1 problem (egentligen en del men det är senare bekymmer :) ) Det är så att högerframdörr blir ej låst när man låser bilen med centrallåset. Verkar som att "pluppen" åker ned ordentligt. Antagligen fastnar den väl men tänkte kolla om någon har varit med om detta/vet något vanligt fel. Tack i förskott för all hjälp | |
|
Hittade detta på Bimmer.se Skall testa det OBSERVERA: Skulle låsknappen i en dörr inte sänkas vid normal låsning, betyder detta att dörren har öppnats enligt nödförfaringssättet. Den måste då låsas på sätt som beskrivs ovan. |
|
|
Ja hur man gör också kanske jag skall posta utifall ngn annan får samma problem Lyft dörrhandtaget och vrid nyckeln över en kraftig kännbar tryckpunkt i riktning ”öppna” Låsning sker på samma sätt genom att vrida nyckeln förbi upplåsningsspärrläget och den kraftiga tryckpunkten. |
|
|
Eller så är det så att motorn gett upp? På min gammla 518 hade gummibelgen gått sönder och motorn blev vattenfylld och rostade ihop... Plocka av dörrsidan och lossa kontakten o se om den fylld med vatten. Beemer 4 Life! |
|
| Ska kolla det. Lösningen som jag hitta fungerade inte | |
|
Kan också vara dåligt kablage som går genom A-stolpen. Sitter också säkringar under baksätet som har med centrallåset att göra. Plocka den dörrsidan och kolla om du har spänning fram till motorn. mackan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.