AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.021

Byta mätartavlor på e34?

mi
7
mikeman
535i -89
Tja, jag skulle vilja byta mätartavlor på min e34 och har sökt runt lite men hittar bara folk som har gjort tavlor inte hur dom har monterat. Så jag undrar lite saker.

Hur får man nålen från mätarna?

Hur får man bort glaset/plasten vid instrumenthuset?

och

Finns det någon guide hur man byter dessa på e34?

Tack på hörhand

// Mike
mu
9
mullee
530iA -93
Finns intet enklare att göra! Det var då enkelt på 520i -89 E34:an jag hade iallafall.

Nålarna röck jag rakt uppåt med en gaffel bara, stick in den under och dra, men dom kan sitta rätt hårt, var försiktig. Se till att göra nån sorts markering vars du har nollpunkten på alla nålar! Lätt att få felvisningar på det här sättet.

Du får ta lös hela mätarhuset för den här operationen, men den sitter enbart i 2 stjärnskruvar i överkanten på mätarhuset, men jag fick då ta lös ratten för att få ut det, men det är inga bekymmer det heller, ta en nyckel eller whatever och pilla lös emblemet i mitten på ratten och där har du en stor mutter, dra i rattlåset och skruva lös den, simple as that. Men skruva på ratten rakt sen igen.

Kan skriva en snabbguide!

1. Skruva lös ratten
2. skruva lös mätarhuset, vicka överkanten mot dig och dra lös dom 2 kontakterna som sitter där bakom, nu har du den ute.
3. På baksidan har du plastklämmor som du kan bara tar och pressar ut, man ser dom på en gång, det är för att ta lös den svarta "kåpan" som glaset sitter fast i från den vita bakstycket.
4. Pilla lös nålarna rakt underifrån med en gaffel, var försiktig så att du inte pajjar nån mätare!
5. Trixa fram dina mätartavlor du vill ha dit (jag scannade mina orginal, ritade nya i photoshop, skrev ut och klippte till med hålen och allt sånt), spraya på lite spraylim på undersidan och tryck dit.
6. Hosta tillbaks allt i omvänd ordning helt enkelt. Det fixar man på under timmen!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.