|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Kom precis hem från en dag på strippen i Emmaboda. är det någon som vet vad den svarta e30 som körde på 11,10 sek hade under sin huv, den var ju för djävla grymt snabb. | |
|
Var du inte framme å kollade!?!? Ingen LITEN turbo inte, på M3-motor...... Mvh Patrik 325i -92 |
|
|
Den bilen hade krut... var jävligt impad av den svarta pickupen (ford om jag inte tar miste)... Första strippen för min del, var coolt. Jävligt varm o mycket folk dock, svårt att få en go vinkel med kameran.. |
|
|
antar att ni menar den svarta M3 E30:n med vinge samt riktiga däck? som sandgren sa, så är den en fyra i den, originalmotorn. Ska det vara på det viset?! |
|
|
Johan535: Det är väll en GMC Cyclone ! Jag stack lite tidigare och såg bara Robban köra med den en gång, kom han ner under 11 sekunder sen eller? Stensth: Ja, Jockes M3:a gick inte dåligt. Mvh Patrik 325i -92 |
|
PIST OFF |
M3:an var bara GRYMM.Den här dula Evo:n var också Vass. JUST KICK IT |
|
Sandgren SycloneRobban kom inte under elva. Däremot blåste han troligvis en topplockspackning. Jo Jocke Sahlin´s M3 går utav helvete. Får se ifall JakanRacing får ut E30 med M5-Turbo motor i år. |
|
|
Hej alla som var på stippen idag Den svarta M3 som Kalarde stäckan på exakt 11,11 var en turbo matad M3 org motor. Picken var syclone nej han brände inte packningen det var tändstift som gick.evo var grym men föraren var kass han missade starten hela tiden. |
|
|
Inte för att jag var på plats, men jag har hört på annat håll att Jocke Sahlin körde 11.10s och det är inte mycket kvar av originaldelarna i M3-maskinen under huven i hans bil. Den gav väl strax över 600hk i bänken förra vintern. Som jag förstod det var det inte förarfel på JoCCes EVO VI utan en justeringsmiss. Startvarvet var för lågt ställt (6100rpm) och då orkade inte bilen iväg när han dumpade kopplingen. De hade inte rätt datorer med sig för att justera det. Slutfarten borde dock ha varit högre om effekten hade funnits där. |
|
|
Mäkinen-> Vadå högre slutfart??? 207,293 mer än OK på en fyrhjulskrafsare... Jämför med Syclone Robban som vann med en slutfart på 196,363. //Wille BMWCS #4737 |
|
|
Att jämföra slutfart på en bil som aerodynamiskt kan liknas vid en husvägg med en bil som är betydligt slimmare är ju inte så givande. Robbans bil skuttar iväg bra i starten, men sen går den tungt. Om det finns 6-700hk i EVO:n borde slutfarten åtminstone vara på rätt sida om 210km/h. Slutfarten påverkas inte speciellt mycket av starten. |
|
|
Jäkligt fint på Emmaboda igår. Den svarta E30:in var klart imponerade, han var ju överlägsen i sin klass med 11,10, tvåan var en supra med 12,70. Över 1,5 sek mellanskillnad inte illa alltså. Det var ju många andra heta bilar också som tex Cyclonen och så förstås den våldsamma Volvo 245:an med takräcke. Som gjorde en låg 13. Det enda som gick o klaga på var att man fick vänta i korv kön i en timme vid lunch tid. Och så förstås att man är helt sönderbränd, ser ut som en flaska Felix Ketchup. Men annars en helt underbar dag. |
|
|
FÖr er som vill läsa lite mer om Jakanracing så åkte jag och Arne Lindgren upp till Stockholm och köpte vars en inredning, ett av ställena vi handlade på var just Jakan racing, en hel del goa bilder utlovas! Länk Surfa in på beam.at/bimmer |
|
|
Kul för Sahlin att han fick vara snabbast... när inte Suprorna var där ;) Tror Sahlins M3 är kapabel till 10,4-10,5 Verkar funka väldigt bra med nya sekventiella lådan... Tror dock att det kommer vara klass skillnad mellan denna M3 & Supamannen på Tullinge... För det är stor skillnad på mitten 10:or och 9:or... Hoppas verkligen att det kommer många roliga bilar till Tullinge, Kilanders E30, S38B38, Hazze, Stefans 633, Suprorna, Superevon, SyclonRobban... |
|
|
Jocke Sahlin hade tydligen problem med växlingarna. Enligt andrahandsuppgifter så var han tvungen att koppla för att kunna växla. Antagligen bryts inte tändningen tillräckligt tidigt när han drar i spaken och då ligger kraften kvar. Än har ingen Supra kört en nia i Sverige... Jag tror de får problem att hänga med när TTR-grabbarna är färdiga med sin nya gatracer. |
|
|
Mäkinen >> Nej det är ju klart,inte ännu :) Kan du berätta mera om TTR:s nya gatracer? Blir det som vanligt en 240 med allt i inredningsväg urslitet och monstermotor? Aut eller Man? Mitt kort lägger jag på Supramannen, av dom ärliga gatbilarna jag sett hittils... |
|
| Nån som vet om Team Jakan Racing har en hemsidag? | |
|
Wald, TTRs nya är helt riktigt en 240 och den är anpassad för att gå fort rakt fram och ingen mjukisbil. Motorn blir på lite över 2 liter och bakom den blir det en amerikansk automatlåda. Tyvärr har de hjälpt en del andra så tiden är inte på deras sida. De måste ju renovera Toyotamotorer till exempel... |
|
|
Mäkinen >> Alltså en ren rattlås racing bil som Rosenqrans röda Amazon? Hamnar den i Bakhjul med ö-laddning klassen? |
|
|
Wald, Rosencrantz röda är inte en ren rattlåsracer. Den är byggd för gatan. Hans brors bil är en annan sak. Jag vet inte hur mycket inredning som plockas tillbaka. Det mesta passar inte längre. Den lär dock bli besiktad och godkänd och kunna piska en hel del bilar på gatan om jag känner dem rätt. |
|
|
var inne å kolla lite på Jakan Racings 3.8 bygge, borde inte den dreddningen av dom bakre hjulhusen rusultera i klass Max Street på Bilsports evenemang, eller..?? /Kilander "Live life a quarter mile at the time" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.