|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har inköpt en BMW 330ci E46 -01 för några månader sedan då jag upptäckte att mina framdäck är helt sönderslitna längst in men resterande däcken är i perfekt skick. Det var nyinköpta Bridgestone potenza 225/45 fram och 255/40 bak. På papperna från förra ägaren så hade han gjort en fyrhjulsinställning på bilen, men vet ej om det var före eller efter han kanske upptäck att däcken var slitna. Så jag skall köpa nya däck nu runtom nu, men frågan är om jag skall göra en fyrhjulsinställning igen efter jag köpt däcken? Vad rekomenderas? Vad kan snedslitningen eventuellt bero på? Tacksam för svar! | |
|
Jag är ingen expert i ämnet men jag har bytt fälgar ett antal ggr. Däckgubbarna säger att om du bytt upp dig i fälgdimension eller sänkt bilen så skall man göra en hjulinställning. Har föregående ägare gjort en inställning med snedslitna däck så har någon gjort fel. Det ska hellst göras med nya däck. (Kanske bara ett försäljningsknep) ..men det verkade logiskt. Ska man ha en "nollpunkt" så bör däcken va jämna. "Hellre vind i nacken än blåst i huvudet!" |
|
|
Ja, jag tror dem har rätt också! Tack för hjälpen! |
|
|
fnatic - gillar ditt nick ;-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.