AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.333

Vad är rimligt att begära för min M5 e34?

Visa användare
182
Delonge
M5 -90
M5 -02
Går i eventuella säljtankar, dels pga förlorat KK & dels för att jag är sugen på att skaffa hoj.

Bilen i fråga är en Brillantrot M5 av årsmodell -90 Sv såld, gått 23 000 mil, varav 5000 mil i stort sett problemfria i min ägo, ända gången jag blivit ståendes var när kolet i generatorn gav upp.

Har lagt ner otroligt mycke pengar i denna kärra, dock medveten om att man sällan (läs: Aldrig) får tillbaka alla pengar man plöjt ner i bilen.

Motorn är orörd, inga som helst missljud.
Chassit är väl genomgånget & mycket fräsht.
Nya bussningar i stort sett överallt, dom flesta i polyuretan.
Ny styrväxel
Alla stag i framvagn bytta.
Specialbyggda racefjädrar & dämpare ifrån H&R / Bilstein levererat av Forza motorsport.
Hardyskiva ny.
Nya bromsrör.
Stålomspunna bromsslangar.

Fantastisk vägkännsla helt enkelt.

I stort sett allt som varit slitet är nytt på chassisidan.

+ en massa mer,
Bilen är i mycket bra skick, maskinellt, chassi, invändigt & till utseendet.

Utrustningsmässigt är det utökat helskinn, skinn i dörrsidor, skinn på paneler, mocka i handskfacket.
Ljusgrått skinn.

Sitter 18" Azev fälgar med Toyo R888 runt om.

Alltid väl servad & genomgången på Bil & Motorteknik i Huddinge.
Kvitton & dokument finns på det mesta.

Nåt hum om vad man kan tänkas begära/få ut?

Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Verkar vara en pärla m.a.o.?

Tja...entusiastbil som troligen ligger i intervallet 60-75' beroende på verkligt skick osv..

Mvh Janne.
Visa användare
182
Delonge
M5 -90
M5 -02
Ja det skulle man väl kunna säga, dock är lacken tyvär lite "blekt" av solen.
Har haft den inne på mr cap 2 gånger, med gott resultat. Dock så vill det där vita tränga upp ganska så fort igen.

Men, någonstans där emellan det du angett låter realistiskt.
Hade tänkt mig något i den klassen själv.
Visa användare
1.320
markkus
M535i -86
528i -87
535iA -87
M535i -86
518i -87
Brilliantrot blir ju blekt direkt, men väldigt fin när den är nypolerad! Känne mer som mellan 50-60000:- är mer realistiskt säljpris nu när hösten är här. Men dom har ju slutat sjunka i pris enligt mig, är ju på väg att bli än modern klassiker! :)
Sannolikheten att du kommer att sakna din M90 är större än din M02 av BMW M5. Jag hade definitivt sålt den nyare (och dyrare) bilen först (såvida du inte år ett toppenbud på M90).
Om du inte redan skriver på e34m5.se så gör det nu! Är den helt och hållet i bra skick och i originalutförande (utan massa krimskrams) tror jag på ca 80tkr, det är MER än rimligt, M5 E34 i bra skick är SVÅRA att hitta.

Stephan
Visa användare
1.320
markkus
M535i -86
528i -87
535iA -87
M535i -86
518i -87
Ja jag håller gärna uppe priset på M5 E34, då jag har en, men icke originalhjul, fel dämpare osv är ju inget som höjer priset för puristerna. Ska man ha ut 80000:- så får man nog se till att det är 100% original och vänta ett tag på rätt köpare, helst sälja till våren såklart. :)
Visa användare
182
Delonge
M5 -90
M5 -02
Faktum är att jag föredrar E34an på alla sätt framför E39an, dock är e39ans övertag effekten.
Annars anser jag E34an som den roligare bilen av dessa 2.

Anledning till att jag (I sådant fall) säljer e34an i första hand är att jag lagt ned absurt mycket pengar på trimm till e39an.

Vill ju (egentligen) inte sälja E34an. Får se hur det slutar, förmodligen behålle jag den & dammar av den till våren nästa säsong.

Men man har ju alltid sina funderingar & tankar.
Visa användare
1.320
markkus
M535i -86
528i -87
535iA -87
M535i -86
518i -87
Klart bättre att behålla E34:an tycker jag, är ju en modern klassiker som dessutom är handbyggd. Att den är svensksåld gör ju inget heller... :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.